US MARKETOtevírá za: 0 h 9 m
DOW JONES-0,29 %
NASDAQ+0,00 %
S&P 500-0,07 %
META+7,92 %
TSLA+6,75 %
AAPL+6,18 %

15 vychytávek pro Facebook, Twitter a LinkedIn, bez kterých se neobejdete

Sociální sítě mnozí z nás používáme tak často, že se považujeme za experty na moderní komunikační technologie. Přesto jen málokdo zná všechny možnosti a funkce Facebooku, Twitteru nebo LinkedInu. Následujících patnáct skrytých vychytávek sociálních sítí vás přesvědčí, že se stále máte co učit.

Mít dokonalý přehled o tom, kdo vás na Twitteru sleduje, kolik nových followerů jste za poslední týden získali a kolik vás jich naopak opustilo, je obsese, které je lepší nepropadnout. Pokud ale z nějakého důvodu opravdu nezbytně nutně potřebujete vědět, kdo váš obsah na Twitteru přestal odebírat, pomůže vám služba ManageFlitter. Kromě toho vám také prozradí, kdy je na Twitteru aktivní většina vašich fanoušků, a tím vám pomůže se správným načasováním zveřejňování příspěvků.

Pokud na Facebooku nesledujete jen několik málo přátel, jistě budete souhlasit, že seznam příspěvků, které se objevují na vaší zdi, připomíná více než cokoli jiného dravou řeku. Stíhat číst všechny zajímavé příspěvky je prakticky nemožné. Od toho je ale na Facebooku funkce "Uložit odkaz", kterou najdete po rozbalení nabídky v pravém horním rohu příspěvku. K uloženým příspěvkům se pak dostanete jednoduše přes odkaz v levém menu.

A jakými dalšími (skrytými) funkcemi si lze život ve světě Facebooku, Twitteru nebo LinkedInu ulehčit?

Facebook

  • Tvrdí-li někdo, že vám poslal soukromý vzkaz, ale vy ho v seznamu zpráv nevidíte, zkuste se podívat do složky "Další". Tam padají všechny vzkazy od lidí, s nimiž jste neuzavřeli přátelství.

  • Pod každým vaším příspěvkem se zobrazuje informace o tom, kolik uživatelů jste jím oslovili. Když na tuto informaci kliknete, dostanete se k dalším detailům dosahu příspěvku.

  • Pokud Facebook používáte jako firemní komunikační kanál, nezapomeňte pravidelně kontrolovat příspěvky návštěvníků na své stránce, které se zobrazují v levém menu pod seznamem fotek a videí. Často bohužel tyto příspěvky obsahují spam a nevhodný obsah.

  • Položky v levém menu profilu můžete seřadit podle vlastních preferencí. Změnit pořadí jednotlivých položek můžete ve svém profilu v nabídce "Další" a "Spravovat oddíly". Stejně tak zde můžete určit, které oddíly jsou pro vás irelevantní, a nemají se tedy ve vašem profilu vůbec zobrazovat.

  • Jako správci stránek na Facebooku se se svými fanoušky také můžete podělit o své nejoblíbenější stránky. Funkci najdete v oddíle "Nastavení" a "Doporučené". Kredit stránky navíc zvýší informace o tom, kdo je jejím majitelem či správcem.

Twitter

  • Uživatele, jehož obsah vám již nepřipadá zajímavý, nemusíte hned přestat zcela sledovat. Stačí, když pod jeho libovolným příspěvkem kliknete na "Víc" a zvolíte možnost "Ztlumit". Tím zrušíte odebírání jeho tweetů či retweetů, avšak zůstanete v seznamu jeho followerů.

  • Podobně jako na Facebooku lze také na Twitteru označovat ostatní uživatele na fotografiích. Při vkládání fotografie stačí kliknout na možnost "Kdo je na téhle fotce?". Označit můžete na jednom snímku až deset lidí.

  • Další užitečnou vychytávkou na Twitteru je možnost vytváření fotokoláží. Do jednoho příspěvku můžete nahrát až čtyři fotky.

  • Na Twitteru s fanoušky můžete sdílet i prezentace. Slideshow vytvořené pomocí slideshare.net se jim zobrazí přímo v seznamu příspěvků, takže kvůli nim Twitter vůbec nemusejí opouštět.

LinkedIn

  • Poslat na LinkedInu soukromou zprávu někomu, koho nemáte ve své profesní síti, lze i bez toho, abyste platili za prémiový účet. Není to sice nejjednodušší, ale jde to. Musíte vstoupit do stejné skupiny, ve které je uživatel, s nímž se chcete spojit, najít v této skupině jeho libovolný příspěvek a odpovědí na něj mu soukromou zprávu poslat.

  • Všechny kontakty z LinkedInu jde pro další použití mimo tuto sociální síť exportovat do CSV. Funkci najdete v oddíle "Síť" pod odkazem "Exportovat spojení".

  • Firmy na LinkedInu mohou své produkty a služby propagovat také prostřednictvím takzvaných "Stránek produktů". Ty fungují jako podstránky hlavního firemního profilu a k účtu jich lze přidružit až deset. Jejich výhodou je lepší řízení marketingu a propagace odlišných produktů podle různých cílových skupin.

  • Někdy se vám mohou hodit informace o tom, kde jste se s daným člověkem poprvé setkali nebo co vás na něm nejvíce zaujalo. Od toho je na LinkedInu v oddíle "Síť" pod odkazem "Upravit podrobnosti" možnost ke každému kontaktu doplnit informace, které uvidíte pouze vy.

Pro zobrazení následující grafiky v plném rozlišení si ji otevřete v nové kartě nebo novém okně prohlížeče.

Zdroj: Bustle

KomunikaceLinkedInMeta Platforms (Facebook)Sociální sítěX (dříve Twitter)
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Nahoru, nebo dolů #11: Koňský povoz a příliš ropy

Nahoru, nebo dolů #11: Koňský povoz a příliš ropy

6. 5.-Vendula Pokorná
Evropa