Apple je třetí rok v řadě nejhodnotnější značkou na světě

Americká technologická firma Apple je i v letošním roce nejhodnotnější značkou na světě. Na prvním místě v žebříčku sestavovaném společností Interbrand letos společnost skončila již potřetí v řadě. V roce 2013 z trůnu Apple sesadil Coca-Colu, od té doby se hodnota jeho značky zvýšila o více než 70 miliard dolarů.
Podle letošního žebříčku Interbrandu má značka Apple hodnotu asi 170,3 miliardy dolarů, meziročně tak její ocenění vystřelilo o 43 %. Hodnota značky Google, která je druhá v pořadí, aktuálně podle žebříčku dosahuje 120,3 miliardy dolarů, meziročně se tak zvýšila "jen" o 12 %.
Čtyři z pěti nejhodnotnějších značek světa patří technologickým podnikům. Kromě značek Apple a Google jde ještě o Microsoft na čtvrté příčce (67,67 miliardy dolarů, meziročně +11 %) a IBM na pátém místě (65,1 miliardy dolarů, meziročně -10 %). Třetí v pořadí je Coca-Cola (78,42 miliardy dolarů, meziročně -4 %).
V procentuálním vyjádřením zažila v první stovce nejhodnotnějších brandů největší skok značka sociální sítě Facebook (23. místo), jejíž hodnota meziročně vzrostla o 54 % na 22 miliard dolarů.
Srovnání hodnoty značek je založeno na metodologii vyvinuté Interbrandem. Využívá postup, který přihlíží k finančnímu výsledku hodnoceného produktu nebo služby, úloze značky při vytváření poptávky či k tomu, jakou měrou je značka schopna zajistit firmě zisky. Interbrand žebříček sestavuje od roku 2010.
Zdroj: Interbrand, ČTK