Používání Apple Watch mění skeptiky v nadšené uživatele, ukázal neuromarketingový výzkum

Mimořádně vysoké zaujetí a pozitivní emoce vyvolává v lidském mozku uživatelská zkušenost s chytrými hodinkami Apple Watch. Z původně nedůvěřivých jedinců, kteří o přínosu chytrých hodinek pochybují, se při využívání jejich funkcí stávají příznivci. Vyplynulo to z výzkumu eMerite NEURO, založeném na měření mozkové aktivity (EEG) uživatelů Apple Watch.
Elektroencefalografie zaznamenává průběh mozkových vln, které vypovídají o úrovni pozornosti a polaritě emočních reakcí člověka na libovolné podněty. Souběžně s EEG byla sledována i dráha očí respondentů, tzn. co v jakém okamžiku zaujalo jejich pozornost. Testování se týkalo přijímání SMS zpráv na zápěstí, oznamování událostí z kalendáře a připomínek, příchozího telefonního hovoru, vzdáleného pořizování fotografií telefonem a zadávání úkolů hlasové asistentce Siri.
Míra pozornosti, kterou v lidském mozku testované funkce Apple Watch vyvolávají, dosahuje podle eMerit více než pětinásobku benchmarku. Benchmarkem se přitom rozumí standardní hodnota pozornosti, kterou v člověku vyvolává cokoliv, co smyslově vnímá. Jde tedy o měřítko toho, co zaujalo více a co méně než standard.
Míra pozitivních emocí, které prožívali uživatelé Apple Watch, dosáhla trojnásobku benchmarku. Kladná osobní zkušenost s testovanými hodinkami zcela zvrátila původní nedůvěřivost a skepsi respondentů v mimořádně vysoké pozitivní finální emoce.
Mimořádně pozitivně působí na lidský mozek například fakt, že se displej Apple Watch rozsvítí až poté, kdy jejich nositel otočí zápěstím proti sobě. "Člověk toto splnění nevysloveného přání vnímá tak, že mu hodinky říkají 'K Vašim službám'," vysvětluje Martin Petrášek, ředitel společnosti eMerite
Zdroj: eMerite
Zdroj: ČTK
Aktuality
