US MARKETOtevírá v 15:30
S&P 500+0,79 %
NASDAQ+1,15 %
DOW JONES+1,01 %
PX+0,74 %
ČEZ+0,31 %
NVIDIA+2,21 %

Louis Vuitton se prý chystá zavřít v Číně až pětinu obchodů

Výrobce luxusních kabelek Louis Vuitton zavírá svůj obchod v jihočínském městě Kuang-čou a chystá se v příštích měsících po celé zemi zavřít dalších až deset obchodů. Uvedl to v pondělí na svých internetových stránkách list Financial Times s odvoláním na informovaný zdroj. Firma má v zemi zhruba 50 obchodů.

Redakce IW
Redakce IW
16. 11. 2015 | 14:22
Čína

Luxusní firmy v Číně již delší dobu trápí slábnutí poptávky způsobené zpomalením ekonomiky a tři roky trvajícím bojem vlády proti korupci a extravaganci státních úředníků. Uzavření obchodů jedné z neuznávanějších luxusních značek v Číně tak určitě zvýší obavy o další vývoj tržeb luxusních firem v zemi.

"Podle mých informací 20 procent obchodů Louis Vuitton v Číně do poloviny příštího roku zmizí," uvedl výkonný partner konzultační společnosti Emmanuele Hemmerle Ltd. Emmanuele Hemmerle. To znamená zavření jednoho obchodu měsíčně.

Firma Louis Vuitton a její mateřská společnost LVMH se ke zprávě odmítly vyjádřit. Minulý měsíc představitelé LVMH uvedli, že poptávka čínských zákazníků po všech jejích produktech ve všech zemích na světě stagnuje, když v prvních šesti měsících roku rostla o více než deset procent, hlavně díky nákupům Číňanů v zahraničí. Důvodem stagnace podle nich byla turbulence na čínských akciových trzích v letních měsících. Finanční ředitel LVMH také minulý měsíc připustil, že firma by mohla uzavřít pár obchodů v menších městech, kde má obchodů více.

Mnoho západních luxusních značek v posledním desetiletí masivně expandovalo v Číně ve snaze vydělat co nejvíce na růstu populace "zbohatlíků". Protikorupční kampaň, kterou v roce 2012 zahájil prezident Si Ťin-pching, však snížila poptávku po všech typech luxusního zboží, které bylo dlouhou dobu oblíbené jako úplatky a dárky pro státní úředníky.

Některé značky, zvlášť Louis Vuitton, také přestaly být oblíbené mezi některými Číňany, protože ho považují za předražené. Podle Torstena Stockera z konzultační firmy AT Kearney má Louis Vuitton v Číně příliš mnoho obchodů a zvláště ty v menších městech nemají pro značku ekonomický význam.

Zdroj: ČTK

ČínaLuxusMóda a design
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Akciový trh je asymetricky nakloněný býkům, chce to ale někdy hodně pevné nervy

Akciový trh je asymetricky nakloněný býkům, chce to ale někdy hodně pevné nervy

20. 10.-Andrej Rády
Akciový trh