Louis Vuitton se prý chystá zavřít v Číně až pětinu obchodů

Výrobce luxusních kabelek Louis Vuitton zavírá svůj obchod v jihočínském městě Kuang-čou a chystá se v příštích měsících po celé zemi zavřít dalších až deset obchodů. Uvedl to v pondělí na svých internetových stránkách list Financial Times s odvoláním na informovaný zdroj. Firma má v zemi zhruba 50 obchodů.
Luxusní firmy v Číně již delší dobu trápí slábnutí poptávky způsobené zpomalením ekonomiky a tři roky trvajícím bojem vlády proti korupci a extravaganci státních úředníků. Uzavření obchodů jedné z neuznávanějších luxusních značek v Číně tak určitě zvýší obavy o další vývoj tržeb luxusních firem v zemi.
"Podle mých informací 20 procent obchodů Louis Vuitton v Číně do poloviny příštího roku zmizí," uvedl výkonný partner konzultační společnosti Emmanuele Hemmerle Ltd. Emmanuele Hemmerle. To znamená zavření jednoho obchodu měsíčně.
Firma Louis Vuitton a její mateřská společnost LVMH se ke zprávě odmítly vyjádřit. Minulý měsíc představitelé LVMH uvedli, že poptávka čínských zákazníků po všech jejích produktech ve všech zemích na světě stagnuje, když v prvních šesti měsících roku rostla o více než deset procent, hlavně díky nákupům Číňanů v zahraničí. Důvodem stagnace podle nich byla turbulence na čínských akciových trzích v letních měsících. Finanční ředitel LVMH také minulý měsíc připustil, že firma by mohla uzavřít pár obchodů v menších městech, kde má obchodů více.
Mnoho západních luxusních značek v posledním desetiletí masivně expandovalo v Číně ve snaze vydělat co nejvíce na růstu populace "zbohatlíků". Protikorupční kampaň, kterou v roce 2012 zahájil prezident Si Ťin-pching, však snížila poptávku po všech typech luxusního zboží, které bylo dlouhou dobu oblíbené jako úplatky a dárky pro státní úředníky.
Některé značky, zvlášť Louis Vuitton, také přestaly být oblíbené mezi některými Číňany, protože ho považují za předražené. Podle Torstena Stockera z konzultační firmy AT Kearney má Louis Vuitton v Číně příliš mnoho obchodů a zvláště ty v menších městech nemají pro značku ekonomický význam.
Zdroj: ČTK