Bild: Problémy s emisemi CO2 u aut Volkswagenu se týkají více typů motorů

Nesrovnalosti v údajích o emisích oxidu uhličitého (CO2) vozů koncernu Volkswagen se týkají více typů motorů, než se dosud předpokládalo. S odvoláním na zdroje z automobilky to v úterý uvedl německý deník Bild. Celkový počet problémových aut je ale podle listu stále 800 000, protože u některých vozidel se podezření na manipulace s emisními údaji naopak nepotvrdilo.
Volkswagen dříve uvedl, že problém s emisemi CO2 se týká hlavně aut s dieselovými motory a nesrovnalosti objevil u jednoho mimořádně úsporného benzinového motoru. Podle zdrojů Bildu však jsou nesprávné údaje o emisích CO2 přinejmenším u tří typů benzinových motorů.
Problém se údajně týká litrových benzinových motorů s výkonem 95 koňských sil, které byly instalovány do vozů VW Polo a Seat Ibiza. Kromě toho je podezření na nesrovnalosti v emisních údajích i u litrového motoru o výkonu 115 koňských sil, který používá Seat Leon, a u benzinového motoru o objemu 1,4 litru určeného pro VW Jetta.
Vyšší emise CO2, než se oficiálně uvádí, znamenají, že taková auta mají i vyšší spotřebu pohonných hmot. Například v Německu by tak majitelé těchto vozů měli platit vyšší daň z vlastnictví motorového vozidla. Volkswagen už slíbil, že v případě vyměření dodatečné daně uhradí za motoristy nově vzniklé náklady.
Volkswagen čelí skandálu kolem falšování testů emisí již od září. Skandál se zpočátku týkal údajů o emisích oxidů dusíku a zahrnoval asi 11 milionů naftových vozů, včetně 1,2 milionu aut české divize Škoda Auto. Informace o nesrovnalostech u emisí CO2 se objevily na počátku listopadu.
Největší skandál v osmasedmdesátileté historii koncernu přechodně srazil tržní hodnotu podniku až o třetinu, donutil k odchodu dlouholetého generálního ředitele Martina Winterkorna a vedl k vyšetřování po celém světě.
Zdroj: ČTK