CME: Analýza hospodářských výsledků

Mediální CME zveřenila své čtvrtletní výsledky. Jak vypadají pod lupou Patricka Vyroubala, burzovního analytika z Atlantik FT?

Společnost CME zveřejnila ve středu výsledky za 4Q09, které na provozní úrovni překonaly výhled společnosti i očekávání analytiků. Oproti výhledu společnosti byly důvodem zejména nižší náklady na Ukrajině a v Bulharsku, naopak v Rumunsku byly náklady vyšší. Ostatní země nepřinesly významné překvapení. Proto bychom očekávali mírnou pozitivní reakci trhu. Čistá ztráta byla vyšší než očekávání (kurzové vlivy a daň).

Tržby poklesly o 14 % r/r na 252 mil. USD a mírně překonaly naše i tržní očekávání (240, resp. 243 mil. USD). Tržby byly ve 4Q09 nepříznivě ovlivněny poklesem reklamního trhu (o 10-20 % r/r; vliv ekonomické recese), což částečně kompenzovalo posílení lokálních měn vůči dolaru (cca 10% r/r). Za celý rok 2009 reklamní trh ve střední a východní Evropě oslabil o silných 30 %.

Celkové provozní náklady se snížily méně než tržby (-2 % vs. -14 %), a proto EBITDA oslabila o 45 % r/r na 44 mil. USD a byla vyšší než tržní odhad (37 mil. USD) i naše očekávání (33 mil. USD).

Celkově byla dosažena čistá ztráta 55 mil. USD, která byla vyšší než naše očekávání (-29 mil. USD) i odhad trhu (-7 mil. USD) zejména vlivem vyšších než očekávaných daňových nákladů.

Za celý rok 2009 tržby poklesly o 30 % r/r na 714 mil. USD a EBITDA o 75 % r/r na 75 mil. USD, čímž byl překonán výhled společnosti z října 2009 (tržby 702-710 mil. USD a EBITDA 60-70 mil. USD). Naše očekávání bylo 702 mil. USD (tržby) a 63 mil. USD (EBITDA).

Čistá ztráta se snížila na 97 mil. USD z 270 mil. USD v roce 2008, když v obou letech se nepříznivě projevilo zaúčtování odpisu goodwillu a nehmotných aktiv (82 mil. USD resp. 337 mil. USD).

První příspěvek akvizice Media Pro Entertainment v Rumunsku (konsolidován necelý 1 měsíc), která představuje výrobu a distribuci televizní tvorby, znamenal cca 3 mil. USD na tržbách a 0 mil. USD u EBITDA.

Konferenční hovor s analytiky

Na konferenčním hovoru CME sdělila, že zotavení reklamního trhu čeká ve 2. pololetí roku 2010. V 1. pololetí by reklamní trh měl stagnovat, ale na některých trzích by mohlo dojít k poklesu, protože inzerenti zůstávají stále opatrní. Růst reklamního trhu za celý rok 2010 by se měl pohybovat v nízkých jednociferných číslech.

Zdroj:
ATLANTIK FT
CME (CETV)
Přestat sledovat
Mohlo by vás zajímat
22. 1. 2021 12:23
Mertlík: V krach projektu společné Evropy nevěřím, jednotlivé státy jsou si vědomy svého globálního…
22. 1. 2021 9:00
Ryba (GOLDEN GATE CZ): Inflace výrazně vzroste a centrální banky budou váhat se zvyšováním sazeb.…
Bezpečné investice
Přestat sledovat
Expertní tržní výhledy
Přestat sledovat
Investiční alternativy
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Stříbro
Přestat sledovat
Výhled na rok 2021
Přestat sledovat
Vzácné kovy
Přestat sledovat
Přestat sledovat
22. 1. 2021 6:46
Společensky odpovědné investování je velký trend. S těmito dvěma fondy na něj vsadíte
Ekologie a životní prostředí
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Podílové fondy
Přestat sledovat
Sociálně odpovědné investování
Přestat sledovat
Světové akcie
Přestat sledovat
20. 1. 2021 12:20
Michal Šnobr: Jak se Česko (ne)popere s jadernou energetikou a co to znamená (i) pro kurzové a…
Akcie ČR
Přestat sledovat
Přestat sledovat
Elektřina
Přestat sledovat
Energetika
Přestat sledovat
Jaderná energetika
Přestat sledovat
Německo
Přestat sledovat
Solární energie
Přestat sledovat
Střední a východní Evropa
Přestat sledovat
Větrná energie
Přestat sledovat