1. 4. 2023 20:30
V PONDĚLÍ V 10 HODIN ŽIVĚ: Lukáš Novotný (WOOD & Company)
Peníze v současnosti v myslích Američanů zaujímají větší prostor než myšlenky na sex, a navíc nepříznivě ovlivňují libido. Zjistili to psychologové z Harris Poll ve studii pro Yodlee, platformu specializující se na finanční inovace.
Kolem 145,5 milionu Američanů (téměř dvě třetiny obyvatel USA starších 18 let) myslí na peníze častěji než na sex. Více než čtvrtina zadaných Američanů navíc připustila, že se peníze staly ve vztahu nevítaným vetřelcem a negativně ovlivnily četnost něžností s partnerem.
Navzdory logice průzkum odhalil, že vyšší příjmové skupiny byly postiženy klesajícím libidem stejnou měrou jako skupiny nízkopříjmové nebo lidé s finančními problémy. 26 % respondentů v každém z příjmových pásem mezi 50 000 a 74 900 USD a lidé s příjmy nad 100 tisíc USD připustili, že jejich sexuální chtíč negativně ovlivňují finance. V pásmu 75 000 až 99 900 USD tímto problémem trpělo jen 19 % obyvatel.
Psychologové také ve studii zjistili, že byly sexuální problémy spojené s penězi paradoxně vážnější povahy v mladších věkových skupinách a klesaly s rostoucím věkem.
Je všeobecně známé, že mozek hraje v sexualitě zdravé ženy důležitější roli než pohlavní orgány. To je také hlavní důvod, proč Pfizer upustil od ženské verze Viagry. Po osmi letech testování 3 tisíců žen společnost odhalila, že u nich po podání Viagry není patrná zvýšená aktivita. Je tomu tak proto, že u žen je klíčovým orgánem pro sexuální prožitky mozek.
Podle průzkumu Yodlee myslí ženy častěji na peníze než na sex v 77 % případů ve srovnání s pouhými 46 % mužů. Negativní vliv financí na sexuální život přiznávají obě pohlaví ve 27 % případů.
Stále negativnější vliv peněz na vztahy byl popsán také v dalším průzkumu, který provedla Bank of Montreal mezi kanadskými páry. 68 % dotázaných považuje neshody ohledně financí za hlavní příčinu rozvodu. Následovaly nevěra (60 %) a neshody v rodině (36 %).
"Bavit se otevřeně o penězích je zdravou součástí vztahu," říká Caroline McNally, viceprezidentka marketingu společnosti Yodlee. "Průzkum pouze ukazuje, jak finanční tlaky ovlivňují vztahy Američanů, a vyzdvihuje poptávku po jednoduchých nástrojích a službách, které by uvolnily od stresu z každodenních finančních úkolů, jako jsou rodinný rozpočet, platby a diskuze o penězích."