Nokia se pře s brněnskou firmou CCV o název produktu Lokia

Brněnská firma vyvíjející software CCV čelí právním krokům od finského výrobce telekomunikačních zařízení Nokia. Finům se nelíbí, že se program brněnské firmy pro řízení skladů jmenuje Lokia WMS, napsal deník E15. Nokia proto podala námitky proti přihlášce značky Lokia k Úřadu průmyslového vlastnictví. CCV soudí, že záměna není pravděpodobná.

"Značka Nokia se těší uznání a důvěře po celém světě. Když se někdo pokouší zaregistrovat známku, o níž se domníváme, že může vést k záměně nebo oslabení naší značky, podnikneme kroky k ochraně našeho cenného aktiva," uvedl mluvčí Nokie Mark Durrant.
Brněnští vývojáři tvrdí, že na značku proslavenou v minulosti mobilními telefony při tvoření skladového programu nemysleli. Označení Lokia podle CCV vychází z latinského názvu pro jeden druh vážky, jejíž rychlý pohyb má být analogií pohybu skladníků po skladu. Marketingový ředitel Petr Ondrášek v tiskové zprávě napsal, že program používají již dvě desítky zákazníky, na trhu je od loňského září.

"Na českém trhu je možnost záměny málo pravděpodobná. Prodáváme moderní cloudový software, kterým firmy vybavují své skladové provozy, a do oblasti výroby mobilních telefonů opravdu nemíříme. A nestojíme o přirovnání k brandu, kterému v jeho oboru možná ujíždí vlak," reagoval v E15 manažer CCV Tomáš Kormaňák.

CCV požádala o ochranu značky ještě v srpnu před uvedením programu na trh u Úřadu průmyslového vlastnictví. "Ochranu žádala pro výrobky a služby patřící do třídy 9, 35 a 42, neboť software patří do třídy 9, související služby řízení obchodní činnosti ve skladu patří do třídy 35 a vývoj počítačového softwaru do třídy 42 podle mezinárodní klasifikace," uvedl Ondrášek.

Námitka Nokie vychází z faktu, že starší ochranná známka Nokia je platná ve všech třídách výrobků a služeb, a vztahuje se tak na nejširší možné spektrum výrobků a služeb, a tudíž se samozřejmě překrývá také ve třídách 9, 35 a 42. "CCV nezpochybňuje tvrzení namítajícího, pokud se jedná o shodu na těchto třídách produktů a služeb. Reálně jde ale o zcela odlišné značky zaměřené na jiné cílové skupiny," uvedl Ondrášek.

Spor o značku může podle E15 trvat měsíce a firmě to může komplikovat činnost.

Zdroj:
ČTK
Přestat sledovat
Přestat sledovat
Česká republika
Přestat sledovat
Mohlo by vás zajímat
29. 11. 2021 12:00
Investorský magazín: Tržní rok 2022 ve výhledu Pavla Kohouta a inflační (ne)bezpečí spojené s…
Americké akcie
Přestat sledovat
Přestat sledovat
Investiční alternativy
Přestat sledovat
Investiční strategie
Přestat sledovat
Investorský magazín
Přestat sledovat
Nemovitosti
Přestat sledovat
Ponaučení pro investory
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Výhled na rok 2022
Přestat sledovat
29. 11. 2021 9:30
Petr Novotný (Investiční web): Další vlna pandemie může zpomalit zpřísňování měnové politiky v USA,…
Americké akcie
Přestat sledovat
Expertní tržní výhledy
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Koronavirus
Přestat sledovat
Světové akcie
Přestat sledovat
Volatilita
Přestat sledovat
27. 11. 2021 14:20
Zelená dohoda: Co (ne)přinese střední třídě? A jak také uvažovat o klimatické změně?
Ekologie a životní prostředí
Přestat sledovat
Ekonomické a politické hrozby
Přestat sledovat
Evropská unie
Přestat sledovat
Politika
Přestat sledovat
Světová ekonomika
Přestat sledovat
25. 11. 2021 17:13
Na co si dát pozor při výběru finančního poradce (i samotného produktu)?
Finanční gramotnost
Přestat sledovat
Investiční a finanční poradenství
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat