YouTube začne dávat reklamy do všech videí, pohlídá i daně

Americký server pro sdílení videopříspěvků YouTube začne postupně vkládat reklamy do všech videí. O dodatečné příjmy se pak s autory příspěvků bude dělit jen za určitých podmínek. YouTube to uvedl v aktualizovaných podmínkách používání služby, které zatím platí jen pro Spojené státy. Součástí změn jen také rozhodnutí serveru vybírat srážkovou daň.

YouTube tak začne reklamu vkládat i do videí, která nepocházejí od zdrojů zařazených do jeho programu YouTube Partner Program (YPP). Právě ten upravuje, jak se YouTube dělí o příjmy z reklamy s autory videopříspěvků. Znamená to, že i když se autor příspěvku rozhodne do svého videa reklamu nevložit, YouTube to pravděpodobně udělá za něj a z reklamy bude profitovat sám. Autor, který bude chtít podíl na těchto dodatečných příjmech z reklamy, bude muset být součástí YPP.

"Ode dneška začneme postupně přidávat reklamu do omezeného počtu videí od zdrojů, které nejsou součástí YPP. To znamená, že jako tvůrce, který není v YPP, můžete u některých svých videí spatřit reklamy. A protože nejste v YPP, nedostanete podíl na příjmech z těchto reklam. Budete ale mít i nadále možnost do YPP se přihlásit, jako kdykoliv jindy po splnění požadavků na členství," napsal provozovatel služby v příspěvku s datem 18. listopadu.

Součástí aktualizovaných podmínek používání služby je i rozhodnutí, že na všechny platby od YouTube se bude nahlížet jako na autorské honoráře. Společnost Google, která je vlastníkem serveru YouTube, bude na vyplacené honoráře uplatňovat srážkovou daň podle zákona. Američané se této dani mohou zpravidla vyhnout tím, že vyplní požadované formuláře pro amerického správce daň.

Na uživatele z jiných zemí, kteří vkládají na YouTube videa, se budou nové podmínky vztahovat zhruba od poloviny příštího roku. YouTube do té doby upřesní, jakou srážkovou daň bude vůči uživatelům ze zemí mimo Spojené státy uplatňovat.

Služba pro vkládání a sledování videí YouTube vznikla v roce 2005, o rok později ji za 1,65 miliardy dolarů koupil Google. Loni měla služba YouTube tržby asi 15 miliard dolarů a na celkových tržbách Googlu se podílela zhruba deseti procenty.

Zdroj:
ČTK
Alphabet (Google)
Přestat sledovat
Internet
Přestat sledovat
Zábava a zábavní průmysl
Přestat sledovat
Reklama a marketing
Přestat sledovat
Přestat sledovat
Mohlo by vás zajímat
7. 12. 2021 16:30
Největší (geo)politická rizika roku 2022 aneb Když dopady na trhy nejsou to nejdůležitější
Ekonomické a politické hrozby
Přestat sledovat
Geopolitická rizika
Přestat sledovat
Politika
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Světová ekonomika
Přestat sledovat
Výhled na rok 2022
Přestat sledovat
6. 12. 2021 12:00
Investorský magazín: Tržní rok 2022 podle Jána Hájka (Top Stocks)
Americké akcie
Přestat sledovat
Farmacie
Přestat sledovat
Investiční strategie
Přestat sledovat
Investorský magazín
Přestat sledovat
Ján Hájek
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Světové akcie
Přestat sledovat
Výhled na rok 2022
Přestat sledovat
4. 12. 2021 20:30
Vladimír Vávra (WOOD & Company): Powellovo vyjádření o inflaci změnilo pravidla hry, prosincové…
Akcie ČR
Přestat sledovat
Americké akcie
Přestat sledovat
Evropské akcie
Přestat sledovat
Expertní tržní výhledy
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Světové akcie
Přestat sledovat
WOOD & Company
Přestat sledovat
4. 12. 2021 6:52
Na tyto zajímavé investice z dílny WOOD & Company se můžete těšit v prvním čtvrtletí roku 2022
Akcie ČR
Přestat sledovat
Firemní dluhopisy
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Nemovitosti
Přestat sledovat
Pražská burza
Přestat sledovat
Primární úpis akcií (IPO)
Přestat sledovat
Private equity
Přestat sledovat
Přestat sledovat
Výhled na rok 2022
Přestat sledovat
WOOD & Company
Přestat sledovat