Denní glosa: Reich versus Trump

Bojkotujte ty, kteří obchodují s Trumpem! Udělejme to tak, aby obchod s Trumpem a s firmami, které s ním obchodují, nebyl výnosný! Taková výzva zazněla z vlivného kouta americké blogosféry.
Autorem výzvy je Robert Reich, někdejší americký ministr práce v administrativě Billa Clintona. Jeho názory se dnes pohybují kdekoli v pásmu vymezeném zprava clintonovským centrismem a zleva, řekněme, učením Lva Trockého. "Musíte být aktivisty politickými i spotřebitelskými," napsal na svém blogu. (V ideologické oblasti není míru; to již víme, tuším, z Dubnových tezí.)
Reich se chytil toho, že dva maloobchodní řetězce, Nordstrom a Neiman Marcus, přerušily byznys kontakt se společnostmi, jež vlastní prezident Trump nebo jeho dcera Ivanka. V tu chvíli začali různí antitrumpovští aktivisté naléhat na ostatní Trumpovy obchodní partnery, aby učinili totéž.
Reich však jde ještě dál. Požaduje, aby se bojkot vztahoval nejen na Trumpovic firmy, nýbrž právě i na jejich partnery, kteří toto volání nevyslyší. Proč se Reichův požadavek zastavil právě na této úrovni? I partneři partnerů Trumpových firem by mohli být takto ostrakizováni, i jejich partneři a tak dále.
Kolik koleček by bylo zapotřebí, aby všechny firmy bojkotovaly jedna druhou? Nebylo by lepší, má-li Reich problém s Trumpovou politikou, soustředit se na politický odpor? Nebo jinak, pokud má Reich problém s Trumpovým byznysem, proč čekal s výzvou na jeho bojkot až do chvíle, kdy se (Trump, ne on) stal prezidentem?