US MARKETOtevírá za: 15 h 16 m
DOW JONES-0,29 %
NASDAQ+0,00 %
S&P 500-0,07 %
META+7,92 %
TSLA+6,75 %
AAPL+6,18 %

Jak používá LinkedIn manažer, který shání práci?

Sociální síť LinkedIn se stala pro mnohé manažery startovním blokem při hledání nové práce. A šéfové HR oddělení si na této síti, ale i jinde na internetu mohou kteréhokoli kandidáta řádně prolustrovat. Podle informací samotného LinkedInu mají svůj profil založeny zhruba tři miliony finančních profesionálů.

Andrej Rády
Andrej Rády
13. 9. 2010 | 12:00
Management

Samotný profil ovšem nestačí. Ten, kdo hledá nové manažery do své firmy, nemá čas na tři miliony profilů. Je potřeba zaujmout.

Tisková mluvčí společnosti LinkedIn Lindsey Pollaková jmenuje čtyři základní pravidla, která má mít profil manažera, který chce zaujmout.

1. Vymazlete si profil

Snažte se mít vyplněných 100 procent informací. Majitelé kompletních profilů mají statisticky o 40 procent větší šanci, že budou osloveni. A inspirujte se úspěšnými manažery, kteří mají svůj veřejný profil na této síti.

2. Vybírejte si, koho oslovíte

Lidé si myslí, že je potřeba informace o sobě dostat k co největšímu počtu nových, neznámých lidí. Ale pozor – HR oddělení se sice snaží nepřehlédnout zrnka mezi plevami, ale jinak vnímají vaše opakované pozvánky na svůj profil stejně, jako vy nabídky kasin a viagry ve své emailové schránce.

Oslovujte tedy spíše firmy a lidi, se kterými máte společné kontakty. A přes ně se dostávejte i k lidem z firem, v nichž byste případně chtěli zakotvit. Pokud nereagují přímo na LinkedInu, zkuste osobnější email nebo telefonát. Je to o komunikaci, netvařte se překvapeně.

3. Nezapomínejte na "netiketu"

Vždy upravujte v pozvánkách automaticky generované texty. Nejste roboti, když se bavíte na večírku, tak se tak nechovejte ani na internetu.

LinkedIn ani jiná sociální a pracovní síť nemůže ani nechce nahradit všechny fáze hledání nového zaměstnání. Proto neposílejte své informace v mnohastránkových souborech. LinkedIn je ideální pro první kontakt a sdělení základních informací, podrobnější výlevy si případně nechte na osobní setkání.

4. Vstupujte do skupin

Na LinkedInu je přes sto skupin pro finanční profesionály. Vstupem do skupiny se vám otevřou možnosti přispívat do fór a profily členů skupiny.

Nechte si čas na rozjezd. Až se rozkoukáte, můžete třeba v diskuzi klást provokativní otázky nebo polemizovat s uznávanými odborníky. Kdo se stane spojencem, a kdo konkurentem, to ukáže čas.

HR manažeři sledují právě tato skupinová fóra, a to především ta nejaktivnější. A bv nich je mohou zaujmout ti nejaktivnější z rozumných. S chutí do toho.

Jak jsou na tom Češi?

Podle informací společnosti Robert Half International, která se specializuje na vyhledávání a výběr odborníků, patří čeští manažeři v rámci sociálních sítí k nejopatrnějším.

Z výzkumu společnosti vyplývá, že dvě třetiny manažerů v České republice nejsou aktivní v rámci sociálních a profesních sítí, jako jsou Facebook, Twitter nebo LinkedIn, 31 % dotázaných tam ani nemá vytvořen svůj osobní profil.

V ostatních sledovaných zemích byla sociální média přijata progresivněji, zejména ve Španělsku (72 %), Irsku (70 %) nebo Německu (51 %) je většina manažerů aktivně využívá denně, nebo minimálně dvakrát až třikrát za týden.

Pouhá 2 % dotázaných českých manažerů, kterých bylo celkem přes 200, využívají sociální sítě každý den, naproti tomu ve Španělsku nebo Irsku je to kolem 40 %. Každý třetí manažer v ČR uvádí, že v rámci politiky firmy mají zaměstnanci zakázaný přístup na stránky sociálních a profesních sítí, ve 40 % případů je naopak mohou využívat bez omezení.

Většina dotázaných manažerů (78 %) uvádí, že i v současné době dává při hledání vhodného kandidáta na danou pracovní pozici stále přednost klasickému životopisu, případně doplněnému o motivační dopis, před osobním profilem v rámci sociálních a profesních sítí. "I když je využití sociálních a profesních sítí v zahraničí progresivnější, v oblasti náboru je situace srovnatelná. Klasickému CV dávají přednost manažeři ve všech sledovaných zemích," vysvětluje Aleš Křížek, ředitel společnosti Robert Half pro Českou republiku.

Téměř 20 % dotázaných vidí největší benefit sociálních a profesních sítí v podpoře komunikace, spolupráce a profesním rozvoji zaměstnanců, 17 % manažerů v ČR vnímá jejich přínos v oblasti náboru nových talentů.

Zdroj: Fins.com

ManagementZaměstnání
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

13. 5.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Česká republika