Generace Y: Sebevědomí absolventi chtějí do pěti let šéfovat

Chovají se jako primadony, čekají, že jim nová práce spadne do klína, a hned od začátku čekají vysoké platy. Takové zkušenosti mají personalisté s lidmi pod třicet let. Firmy se bez nich však do budoucna neobejdou.
Jsou přezdíváni "Generace Y" a personalisté je mnohdy považují za přehnaně ambiciózní. Řeč je o té části populace, která se narodila po roce 1980. Její příslušníci mají velmi odlišný pohled na práci než jejich rodiče.
"Zjistili jsme, že jasným trendem v chování takzvané Generace Y je to, že se neobává měnit zaměstnavatele. Na jednom místě zůstává něco málo přes rok s cílem získat co nejrychleji co nejvíce zkušeností," přibližuje Jon Hill, regionální ředitel společnosti Reed Specialist Recruitment pro Česko.
Zaměstnavatelé tedy podle něho musejí řešit otázku, jak zvýšit atraktivitu zaměstnání pro mladé lidi, aby si tuto klíčovou skupinu udrželi. "Přestože v současnosti je většina manažerů nabírána z řad starších ročníků, v budoucnu budou úspěšné ty společnosti, které dokáží přijmout tuto novou generaci pracovníků," předpokládá Hill.
Do pěti let šéfem
Dvě třetiny vysokoškolsky vzdělaných mladých lidí se chtějí dostat do vedení firem, a to do pěti let od nástupu do zaměstnání. Ukázal to aktuální průzkum společnosti Procter & Gamble. Z oslovených studentů stáli o manažerské posty nejvíce budoucí právníci a ekonomové, nejméně pak studenti pedagogiky a zemědělských oborů. Za podstatné pro budoucí kariéru považuje většina studentů dobré komunikační dovednosti, praktické profesní zkušenosti a jazykové znalosti. "Ty se berou jako automatické," upozorňuje personální manažerka firmy Procter & Gamble Iva Baroňová s tím, že v angličtině jsou zpravidla i všechny náborové materiály a propozice.
Na tuzemském trhu je v současné době mezi ambiciózními zájemci o atraktivní práci z řad "Generace Y" velká konkurence. "Nicméně v mnoha odvětvích se nábor nových pracovníků začal dramaticky proměňovat z procesu řízeného zaměstnavatelem a nepřeberného množství zájemců během finanční krize k dnešní situaci, kdy je na trhu málo hledajících kandidátů," přibližuje Jon Hill.
Získání a udržení mladého nadaného zaměstnance se podle něho stává pro firmy stále větší výzvou.
Pokračování článku najdete na serveru Profit.cz