Automatická seznamka flirtuje za vás. Konečně!

Co počít, když máme příliš mnoho potenciálních sexuálních partnerů? No přece outsourcovat.
Jedno telefonní číslo vynese tomu, kdo je vytáhl z dámy na internetové seznamce, dolar pětasedmdesát. Komu že to? Inu, zaměstnanci agentury, která za vás obstarává ty hodiny a hodiny, jež byste jinak strávili nudným prohlížením fotek svých potenciálních sexuálních partnerů, pročítáním jejich doprovodných textů a posléze plkáním na témata od psích diet až po dvojité zaplnění všech možných i nemožných tělních otvorů, když vy máte důležitější věci na práci.
To je novinka. Běžná stížnost na technologický rozmach dneška spočívá v tom, že lidé raději hledají partnery na internetu než v terénu. Není divu, odmítnutí on-line bolí méně než v reálu, už proto, že hned vedle jsou na síti stovky dalších potenciálních terčů vašeho nenasytného apetitu. Po odmítnutí ze strany objektu A se můžete prostě přesunout na kterýkoli další objekt z řady B-Z, aniž byste odmítnutím nějak zvlášť trpěli. Je to ekonomičtější než zůstat v půl desáté večer ve Valašském Meziříčí, kde neznáte živou duši, když se želízko, jež jste měli v tamním ohni, odmítlo náležitě nažhavit.
Flirtujeme za vás
Ale kdepak. Ještě daleko ekonomičtější než brouzdání on-line seznamkou (či seznamkami) je praxe, jež nabírá dech ve Spojených státech – outsourcing flirtování třetí straně. Fakt. Server Quartz přinesl v dubnu průlomový text, jenž dotyčný byznys popisuje ústy dámy, která se jako taková nastrčená volavka chvíli živila.
Vezměme to popořádku. Profily neexistujících lidí (mrtvé duše, fakes) jsou na seznamkách všudypřítomnou záležitostí. Zcela běžný je obchodní model, podle kterého se napřed můžete podívat na ty všechny úžasné dámy, které by s vámi rády trávily svůj čas, ale k jejich oslovení vede cesta až přes zaplacení členství. Na podobnou notu, jen živenou inzercí, udržují seznamky plejádu profilů dvacetiletých slečen, které všechny hledají společnost starších pánů. To proto, aby ti, kteří v němých hodinách noci hledají on-line naději na půvabnou společnost, neviděli hned, že se mohou ve skutečnosti seznámit pouze s různými verzemi sebe sama. Až posud jde o běžný kolorit on-line byznysu poháněného libidem.
Toto však je něco jiného. První krok? Najmete si agenturu. Pokud zvolíte ViDA (Virtual Dating Assistants), zodpovíte zhruba 50 otázek a absolvujete hodinu a půl pohovoru, v němž na sebe prozradíte vše, co byste na sebe prozradili oslovenému terči. Tam si vaši složku (či jak to nazvat) vezmou do parády tři typy profíků.
Tři profíci na cestě k vašemu rande
První z nich sepíše podle vámi zadaných informací váš profil na nějaké existující seznamce, nejlépe na Tinderu. Musí být sepsaný tak, aby fakticky seděl, ale zároveň vás vystavil do co nejlepšího světla. Pokud jste malý, tlustý, plešatý pojišťovák, špatně o sobě budete tvrdit, že jste kosmonaut a vypadáte jako Tom Cruise (a vaše konto zrovna tak). Profík ale sepíše váš profil tak, aby zněl stejně sebevědomě, jako by ho psal sám Cruise na palubě letu na Mars.
Pak nastoupí matchmaker čili dohazovač. Ten vybere podle vámi stanovených kritérií desítky žen (muži tvoří podle majitele ViDA Scotta Valdeze přes dvě třetiny klientely; hovoříme nyní vysoce nekorektně pouze o heterosexuálních on-line lovcích) a osloví je. Ty, které odpoví, si vezme na starost hlavní hvězda podniku, jíž je closer neboli uzavírač dohod. Ten s dotyčnými dámami flirtuje (podle manuálu, jejž sestavil sám Valdez) tak dlouho, dokud z nich nevytáhne jejich telefonní číslo. Pošle je klientovi. Tím si vydělal zmíněného tři čtvrtě druhého dolaru a může si jít pro další. Dlouho to ovšem trvat nesmí – pokud dáma neprojeví známky ochoty během tří vzkazů, jde se dále, jinak se to nevyplatí.
A je to. Vy už si jen pročtete, o čem jste (přes svého virtuálního asistenta) s dámou "mluvili", zavoláte jí a následně máte možnost strávit úžasný večer. Nebo případně potkat svoji budoucí choť (zhruba třiceti procentům dnešních amerických manželství předchází seznámení on-line).
Je to logické. Jak praví reklama na ViDA, on-line flirtování je jako práce na půl úvazku. A když mohou existovat architekti, kteří plánují váš dům, a cestovní agenti, kteří vám ušijí dovolenou na míru, je pochopitelné, že i flirt lze úspěšně outsourcovat. Jsou lidé ze staré školy, kteří ten celý byznys považují za vtělení ďábla, ale ti ať si užívají svůj analogový celibát. Mohou se také naučit sami tahat z holek telefony. Pokud dokáží vytáhnout z dam deset čísel za hodinu a budou to tak dělat celý měsíc osm hodin denně, přijdou si zhruba na průměrný pražský plat. Dobře jim tak.