Co Twitter dal: Nike a rasismus

Tentokrát něco o úspěšných IPO letošního roku, o nejdelším ekonomickém růstu v historii, o rasistické firmě Nike a o moderní České poště.
1. IPO a výnosy
Z uvedeného seznamu by se mohlo zdát, že na letošních IPO investoři měli možnost celkem zajímavě vydělat. Jenže skutečnost je taková, že za nabídkovou cenu v rámci IPO běžný investor titul většinou nenakoupí.
Srovnání se zahajovacími cenami vyznívá již poněkud jinak. Ale úspěch Beyond Meat je i tak mimo představy kteréhokoli analytika.
2. Nejdelší americký růst
Tak jsme se dočkali, tedy alespoň v Americe. Tam se dokodrcali k nejdelší ekonomické expanzi v historii.
Ale Donald Trump si stále jede to svoje. Ani fake news již nejsou podle něj až tolik fake.
3. Společnost Nike rasistická? Nebo opatrná?
Rozporuplně přijímané produkty a kampaně nejsou pro firmu Nike žádnou novinkou. V minulosti z toho dokonce dokázala maximálně těžit a její postavení na trhu to nikdy výrazně neohrozilo. Nyní víří vody s teniskami s vlajkou, která je pro mnohé symbolem rasismu a otrokářské éry. Jelikož žijeme v době politické korektnosti, stačilo, aby se proti novince postavil fotbalista Colin Kaepernick (jenž se stal známým i tím, že nechtěl vzdávat hold ani současné vlajce USA, protože "utlačuje černochy a barevné", a poté mimo jiné vystupoval v roce 2018 v jiné reklamě společnosti Nike, která vyvolala vlnu nevole), a firma se rozhodla tenisky stáhnout z trhu. Nová doba.
4. Česká pošta jede
Česká pošta jde s dobou. A blesk je její pomalejší bratr.