Co Twitter dal: IPO na ústupu

Tentokrát něco o tom, že trh s IPO možná čekají krušné časy, že koloběžky ve městech nejen rozčilují, ale také nevydělávají, že Trump to dělá pro lidi a svou zemi a že rozdíly v komunikaci v minulosti a současnosti jsou stále velké.
1. IPO na ústupu?
Letos na tom není trh s primárními úpisy akcií v USA, alespoň z hlediska objemu, až tak špatně. Za tři čtvrtletí je již nad ročním průměrem. Goldman Sachs ale očekává v příštím roce velký sešup. Má to logiku, vzhledem k tomu, jak letos dopadly některé úpisy, zejména jak dopadla společnost WeWork. Až 70 % IPO letos není ziskových, což je nejvyšší podíl od roku 1999, kdy vrcholila technologická bublina. Medián výnosu za první měsíc od vstupu na trh je letos jeden z nejhorších v historii.
2. Startupy a ztráty
Celkově je zvláštní, že firma, která provozuje byznys, který mnoho lidí ve velkých městech přímo nenávidí, ztrácí ročně stovky milionů dolarů a pravděpodobně se nikdy nedostane do zisku, je stále považována za jednu z nejrychleji rostoucích mladých firem. Kde je ten růst?
3. Trump (pokolikáté už?)
Další dávka narcisismu a absence sebereflexe. Člověk by řekl, že summit zemí G7 se bude konat jinde, když to vadí tolika lidem. Donald Trump začne mluvit o tom, že resort Doral měl před jeho nástupem do funkce rekordní tržby, že nepotřebuje žádnou finanční injekci a že to dělá pro lidi a USA.
4. Problém (ne)komunikace
Stěžujeme si, že lidé na ulici, v restauraci a podobně již neumějí komunikovat, protože stále řeší mobilní telefon, sociální média a tak dále. Následující vtip má ukazovat, že to ani v minulosti nebylo lepší. Jenže ti lidé ty noviny po vystoupení z vlaku odložili a při obědě, na procházce nebo na večeři je již neřešili.
Dnes, když někdo dokáže na den odložit mobilní telefon, napíše o tom článek do New York Times a dává moudré rady ostatním.