10 nejcennějších značek světa

Brand Finance, firma zabývající se hodnocením značek, zveřejnila svůj žebříček. Hodnota značky se v tomto průzkumu hodnotí podle většinového názoru potencionálních obchodních partnerů. pro tyto třetí strany byl největším skokanem Apple. Nejzajímavější pohyb však předvedla Coca-Cola, která vypadla z nejlepší desítky poprvé v historii.
10. AT&T
Hodnota značky v roce 2011: 29 miliard dolarů
Hodnota značky v roce 2010: 26,5 miliardy dolarů
Jedna z největších telekomunikačních společností na světě. AT&T začala jako první společnost na světě prodávat iPhone od Applu a toto spojení se jí vyplatilo. Hodnota značky stále roste.
9. Wells Fargo
Hodnota značky v roce 2011: 28,9 miliardy dolarů
Hodnota značky v roce 2010: 22 miliard dolarů
Tato finanční instituce patří mezi největší bankovní domy ve Spojených státech. V roce 2009 proběhla akvizice s Wachovií, další finanční institucí. Toto spojení pomohlo jak akciím banky, tak samotné značce.
8. Apple
Hodnota značky v roce 2011: 29,5 miliardy dolarů
Hodnota značky v roce 2010: 19,8 miliardy dolarů
Snad nejoriginálnější technologická společnost světa. Podle analytiků a samozřejmě podle uživatelů jsou smartphony od Applu asi ty nejlepší na světě a v jistém směru určují trendy.
7. GE
Hodnota značky v roce 2011: 30,5 miliardy dolarů
Hodnota značky v roce 2010: 32 miliard dolarů
Přestože GE ztratila v žebříčku jednu pozici, analytici nadále věří v lepší umístění. Firmě pomáhá hlavně mezinárodní zaměření.
6. Bank of America
Hodnota značky v roce 2011: 30,6 miliardy dolarů
Hodnota značky v roce 2010: 26 miliard dolarů
Bank of America si za poslední dobu polepšila a poskočila o 6 příček. Příznivce si banka získala hlavně povolením od Fedu, které se týkalo zvýšení dividendy.
5. Vodafone
Hodnota značky v roce 2011: 30,7 miliardy dolarů
Hodnota značky v roce 2010: 29 miliard dolarů
Jediná britská společnost, která se dostala do nejlepší desítky. Hodnotu nabyla díky prodeji nejlevnějšího iPadu 2.
4. IBM
Hodnota značky v roce 2011: 36,2 miliardy dolarů
Hodnota značky v roce 2010: 33,7 miliardy dolarů
IBM se podařilo udržet 4. příčku hlavně díky 4procentnímu zvýšení tržeb v roce 2010. Společnost by navíc měla v budoucnu expandovat a podle odborníků si o pár míst polepšit.
3. Wal-Mart
Hodnota značky v roce 2011: 36,2 miliardy dolarů
Hodnota značky v roce 2010: 41,3 miliardy dolarů
Obchodní řetězec sice spadl z nejvyšší příčky, ale nárůst počtu zákazníků je velký a měl by Wal-Martu pomoct se udržet na třetí pozici.
2. Microsoft
Hodnota značky v roce 2011: 42,8 miliardy dolarů
Hodnota značky v roce 2010: 33,6 miliardy dolarů
Odvěký rival Applu. Hodnota značky za rok podstatně vzrostla a je jasné, že má Microsoft zaděláno na první příčku.
1. Google
Hodnota značky v roce 2011: 44,3 miliardy dolarů
Hodnota značky v roce 2010: 36,2 miliardy dolarů
Hlavním hnacím motorem je pro Google hlavně oblíbenost operačního systému Android, který porazil i iPhone. Podíl na trhu se tak Googlu zvýšil o 16 procent.
Zdroj: Business Insider