US MARKETZavírá za: 0 h 35 m
DOW JONES-0,29 %
NASDAQ+0,00 %
S&P 500-0,07 %
META+7,92 %
TSLA+6,75 %
AAPL+6,18 %

10 nejcennějších značek světa

Brand Finance, firma zabývající se hodnocením značek, zveřejnila svůj žebříček. Hodnota značky se v tomto průzkumu hodnotí podle většinového názoru potencionálních obchodních partnerů. pro tyto třetí strany byl největším skokanem Apple. Nejzajímavější pohyb však předvedla Coca-Cola, která vypadla z nejlepší desítky poprvé v historii.

10. AT&T

Hodnota značky v roce 2011: 29 miliard dolarů

Hodnota značky v roce 2010: 26,5 miliardy dolarů

Jedna z největších telekomunikačních společností na světě. AT&T začala jako první společnost na světě prodávat iPhone od Applu a toto spojení se jí vyplatilo. Hodnota značky stále roste.

9. Wells Fargo

Hodnota značky v roce 2011: 28,9 miliardy dolarů

Hodnota značky v roce 2010: 22 miliard dolarů

Tato finanční instituce patří mezi největší bankovní domy ve Spojených státech. V roce 2009 proběhla akvizice s Wachovií, další finanční institucí. Toto spojení pomohlo jak akciím banky, tak samotné značce.

8. Apple

Hodnota značky v roce 2011: 29,5 miliardy dolarů

Hodnota značky v roce 2010: 19,8 miliardy dolarů

Snad nejoriginálnější technologická společnost světa. Podle analytiků a samozřejmě podle uživatelů jsou smartphony od Applu asi ty nejlepší na světě a v jistém směru určují trendy.

7. GE

Hodnota značky v roce 2011: 30,5 miliardy dolarů

Hodnota značky v roce 2010: 32 miliard dolarů

Přestože GE ztratila v žebříčku jednu pozici, analytici nadále věří v lepší umístění. Firmě pomáhá hlavně mezinárodní zaměření.

6. Bank of America

Hodnota značky v roce 2011: 30,6 miliardy dolarů

Hodnota značky v roce 2010: 26 miliard dolarů

Bank of America si za poslední dobu polepšila a poskočila o 6 příček. Příznivce si banka získala hlavně povolením od Fedu, které se týkalo zvýšení dividendy.

5. Vodafone

Hodnota značky v roce 2011: 30,7 miliardy dolarů

Hodnota značky v roce 2010: 29 miliard dolarů

Jediná britská společnost, která se dostala do nejlepší desítky. Hodnotu nabyla díky prodeji nejlevnějšího iPadu 2.

4. IBM

Hodnota značky v roce 2011: 36,2 miliardy dolarů

Hodnota značky v roce 2010: 33,7 miliardy dolarů

IBM se podařilo udržet 4. příčku hlavně díky 4procentnímu zvýšení tržeb v roce 2010. Společnost by navíc měla v budoucnu expandovat a podle odborníků si o pár míst polepšit.

3. Wal-Mart

Hodnota značky v roce 2011: 36,2 miliardy dolarů

Hodnota značky v roce 2010: 41,3 miliardy dolarů

Obchodní řetězec sice spadl z nejvyšší příčky, ale nárůst počtu zákazníků je velký a měl by Wal-Martu pomoct se udržet na třetí pozici.

2. Microsoft

Hodnota značky v roce 2011: 42,8 miliardy dolarů

Hodnota značky v roce 2010: 33,6 miliardy dolarů

Odvěký rival Applu. Hodnota značky za rok podstatně vzrostla a je jasné, že má Microsoft zaděláno na první příčku.

1. Google

Hodnota značky v roce 2011: 44,3 miliardy dolarů

Hodnota značky v roce 2010: 36,2 miliardy dolarů

Hlavním hnacím motorem je pro Google hlavně oblíbenost operačního systému Android, který porazil i iPhone. Podíl na trhu se tak Googlu zvýšil o 16 procent.

Zdroj: Business Insider

Brandy a značky
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Nahoru, nebo dolů #11: Koňský povoz a příliš ropy

Nahoru, nebo dolů #11: Koňský povoz a příliš ropy

6. 5.-Vendula Pokorná
Evropa