Prodej aut v ČR v pololetí klesl o 14 % na 80 818 vozů

Prodej osobních aut v prvním pololetí klesl o 14 % na 80 818 vozů. Červnové registrace se propadly o pětinu. Celkem 62 % aut nakoupily od ledna do června firmy. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů na dnešní tiskové konferenci.
Nejprodávanější značkou byla tradičně Škoda Auto. Její odbyt ale poklesl kvůli náběhu výroby nových modelů o 18 % na 23 826 vozů a tržní podíl se snížil pod 30 % na 29,5 %. Následuje Hyundai s poklesem o pět procent na 8 067 aut a třetí skončil Volkswagen, kterému se snížil odbyt o dvě procenta na 7 670 vozů.
Nejvíce zákazníci kupovali malé a mini vozy, které měly téměř čtvrtinový podíl. Následuje nižší střední třída s 23 %. Celkem 27 % vozů bylo v provedení kombi a 19 % hatchback nebo liftback.
Zdroj: ČTK
Aktuality

