Henkel snížil po slabém druhém kvartálu celoroční prognózu

Německému výrobci spotřebního zboží Henkel ve druhém čtvrtletí meziročně klesl zisk před úroky a zdaněním (EBIT) na 846 milionů eur z 926 milionů eur, a byl tak slabší, než očekávali analytici. O 0,4 procenta se pak snížily tržby, stojí v v úterním firemním sdělení. Firma už nedoufá, že se poptávka do konce roku zvedne, a proto zároveň snížila odhad celoročního růstu na nula až dvě procenta z dříve odhadovaných dvou až čtyř procent.
Divize lepidel doplácí na zpomalení automobilového průmyslu. Obchod s prostředky péče o pokožku a vlasy, jako jsou značky Schwarzkopf a Syoss, je na vyspělých trzích a především v Evropě zase vystaven vysokému tlaku konkurence. Ze zisku si ukrojily i vyšší náklady na marketing a prodej. Poměrně dobře si sice vedla divize pracích a čistících prostředků, tedy značky Persil, Somat nebo Sidolin, ale i ta výrazně oslabila.
Akcie Henkelu v reakci na zprávu výrazně oslabily. Před zahájením obchodování odepsaly více než pět procent.
Henkel působí od roku 1991 i v Česku. Na českém trhu prodává produkty přibližně 50 značek a podle svých webových stránek tu zaměstnává zhruba 210 lidí, provozuje jeden výrobní závod a jedno kancelářské pracoviště.
Zdroj: ČTK
Aktuality

