Pět důvodů pro sázku na výrobce sportovního oblečení a dva konkrétní akciové tipy od UBS

Letošní léto by mělo být po loňské vynucené pauze plné velkých sportovních událostí v čele s fotbalovým Eurem a olympijskými hrami. Navzdory pokračujícím omezením se z toho mohou nepochybně radovat sportovní fanoušci, neméně dobrá zpráva je to ale také pro výrobce sportovního oblečení. Banka UBS v současnosti vidí hned pět důvodů, proč by se měla vyplatit investice do jejich akcií, a přidává dva konkrétní, důvěrné známé tipy.
Fotbalové Euro, olympiáda v Tokiu, velké tenisové turnaje v čele s Wimbledonem a US Open. To je nabídka velkých sportovních událostí letních měsíců. Na příští rok jsou navíc v plánu fotbalové mistrovství světa, zimní olympiáda nebo odložené mistrovství světa v atletice. Po roce různých odkladů a zrušených sportovních akcí se mají fanoušci na co těšit. A protože sport je velký byznys, na své si přijdou třeba i prodejci reklamy, pro něž jsou slavní sportovci a velké mezinárodní události skvělou propagací.
Podle banky UBS by z toho vedle jiných mohli těžit někteří evropští výrobci sportovního oblečení a vybavení. Letos do poloviny května zaostávaly jejich akcie za průměrem trhu o deset procentních bodů, evropský trh jako celek pak navíc hleděl na záda tomu americkému.
Analytici z UBS považují akcie výrobců sportovního oblečení v Evropě za sázku na otevírání ekonomiky (na rozdíl od výrobců oblečení obecně, kterým se i v době uzavření obchodů díky on-line prodejům celkem dařilo). A vidí pět důvodů, proč by akcie výrobců sportovního oblečení měly v dalších týdnech a měsících nechat trh daleko za sebou.
1. Sportovní události
Podle UBS v posledních 20 letech akcie výrobců sportovního oblečení před velkými sportovními událostmi překonávaly svou výkonností tržní průměr. To by mělo v době návratu k normáln(ějš)ímu životu platit i nyní.
2. Menší vliv nepříznivé nálady spojené s Čínou
Řada evropských značek se vymezila vůči produkci bavlny v některých částech Číny, kde podle některých zpráv dochází k nucenému pracovnímu nasazení některých národnostních a náboženských menšin. Hospodářské výsledky evropských výrobců za druhé čtvrtletí tím mohou být ovlivněny nepříznivě, UBS ale čeká v dalších kvartálech uklidnění situace a také vyvážení negativních dopadů situace v Číně jinými zdroji příjmů na globální úrovni.
3. Příznivější kurz eura
Pro evropské vývozce je silné euro problém. UBS čeká ve druhém pololetí minimálně dočasné oslabení evropské měny (případná více jestřábí rétorika Fedu by tomu mohla pomoci), a tedy pozitivní vliv na vývozy a na příjmy ze zahraničních prodejů.
4. Ústup problémů v rámci dodavatelských řetězců
(Nejen) sektor sportovního oblečení byl ovlivněn zahlcením amerických přístavů a zpožděním dodávek v souvislosti se zablokováním Suezského průplavu. Zboží by se ale již mělo po světě přepravovat bez problémů.
5. Otevírání ekonomiky
Investoři zhusta zaměňují výrobce sportovního oblečení a výrobců oblečení obecně. Zapomínají ale, že u firem jako Adidas nebo Puma tvoří třeba prodeje týmového oblečení více než 10 % tržeb. A na týmové aktivity jsme během lockdownů mohli většinou zapomenout.
A tím se UBS vlastně dostává i ke konkrétním akciovým tipům. "V obdobích 3, 6, 9 a 12 měsíců před začátkem velkých sportovních událostí v letech 1998-2018 (mistrovství světa a Evropy ve fotbale, olympijské hry) překonaly akcie Adidasu a Pumy index MSCI World o 7, 12, 16 a 24 procentních bodů," píše UBS v analýze z 18. května. Pro ni aktuální jsou i níže uvedené údaje.
Puma
Cílová cena: 100,3 EUR
Potenciál vzhledem k cílové ceně: +9 %
Závěrečná cena 4. června: 92,56 EUR
Adidas
Cílová cena: 363 EUR
Potenciál vzhledem k cílové ceně: +22 %
Závěrečná cena 4. června: 296,60 EUR
Zdroj: UBS