S&P 500: Jaké zisky v roce 2025 čekají analytici?

Americký akciový index S&P 500 má za sebou mimořádně úspěšný rok. Firmám v něm zahrnutým rostly zisky i tržby, i bez výsledků za celý rok je ale jasné, že růst cen akcií byl z větší části provázen vzestupem valuací. Výhledy stratégů na rok 2025 jsou většinou opět býčí, mohou se přitom opřít o předpoklad dalšího (a výrazného) růstu zisků.
Analytici očekávají v rámci indexu S&P 500 celkově růst zisku na akcii o 14,8 %. To je výrazně nad průměrem z posledních deseti let (2014–2023), který je 8,0 %.
Poměrně výrazně by měla ožít ziskovost akcií firem mimo takzvanou úžasnou sedmičku, pro něž se již vžilo označení S&P 493. Zatímco za letošní rok jim analytici věští celkově růst jen lehce nad 4 %, v roce 2025 by to mělo být již 13 %. Úžasná sedmička by měla napřesrok vykázat růst zisků o 21 %. Rozdíl by se tedy měl podstatně zmenšit.
Čeká se růst zisků ve všech jedenácti základních sektorech indexu S&P 500. Hned šest odvětví má dosáhnout dvojnásobného procentuálního zlepšení ziskovosti (informační technologie, zdravotní péče, průmysl, materiály, komunikační služby a zbytné spotřební zboží a služby). Finance a veřejné služby podle analytiků čeká 9% růst zisků.
Pokud jde o tržby, v rámci celého indexu S&P 500 by měly vzrůst o 5,8 % (desetiletý průměr od roku 2014 je 5,1 %). Růst tržeb se čeká v deseti z jedenácti sektorů indexu, pokles je vyhlížen pouze v energetickém odvětví.
Čistá zisková marže v rámci S&P 500 by měla stoupnout na 13,0 %, průměr od roku 2014 je 10,8 %.
Zajímavý je na prahu nového roku také pohled na analytická doporučení pro jednotlivé akcie z indexu S&P 500. Z více než 12 000 jednotlivých doporučení je jich 54,0 % nákupních, 40,1 % je na stupni "držet" a pouze 5,1 % je prodejních. Podíly zhruba odpovídají historickému průměru a ilustrují nechuť analytiků doporučovat akcie k prodeji.
Největší optimismus v tomto ohledu panuje v odvětvích komunikačních služeb, energetiky a informačních technologií (shodně 61 % nákupních doporučení). Největší pesimismus je naopak vidět v odvětvích nezbytného spotřebního zboží a služeb a veřejných služeb (41 %, respektive 48 % nákupních doporučení).
Zdroj: FactSet