Domácí elektronika: Z obýváku přímo do portfolia

Televizory v našich obývacích pokojích jsou stále větší a stále vhodnější k přístupu na internet. V roce 2012 byla polovina prodaných televizí schopná připojit se na internet, zhruba třetina umožňuje dokonce sledování pořadů v 3D.
Ovšem počet prodaných kusů stagnuje: Loni například přes pulty německých obchodů prošlo 9,6 milionu televizí, což je meziročně o 0,7 % méně. Pro odvětví je však potěšující, že zákazníci touží po větších, vysoce kvalitních televizích s lepším technickým vybavením.
To vedlo k tomu, že na jeden televizní přístroj vynaložili kupující více prostředků, a to navzdory již roky klesajícím cenám. Německá Asociace spotřební elektroniky a telekomunikací (GFU) uvádí, že se v Německu televize prodávaly v průměru za 623 eur.
Boom v odvětví
Nicméně televizor není jediným přístrojem, který najdeme v současné moderní domácnosti. Standardem jsou také audiosystémy, moderní video/DVD přehrávače a herní konzoly. Globální poptávka po těchto produktech kontinuálně roste, přičemž především rozvíjející se země teprve dohánějí země vyspělé, a proto lze v odvětví očekávat další růst.
Společnost Structured Solutions, která se specializuje na kalkulaci individuálních benchmarků, vytvořila již v březnu odpovídající index pro Home Entertainment. Ten obsahuje celkem 20 mezinárodních akciových titulů, které vybírá komise odborníků. Z užšího výběru nakonec do portfolia vstoupilo pět největších společností ze čtyř segmentů: hardware, herní konzoly a jejich software, televizní společnosti a filmová produkce a distribuce.
Každého půl roku je index prověřován a upravován, přičemž při každém jeho přizpůsobení mají všechny vybrané tituly stejnou váhu, což dlouhodobě prakticky vylučuje riziko koncentrace velkých titulů.
Největší podíl v indexu má nyní japonská společnost Sony se 7,2 %. Následují americké společnosti Activision Blizzard (6,1 %) a Electronic Arts (6,0 %), které se zabývají vývojem a distribucí videoher. Vysoký váhový podíl těchto společností v indexu je důsledkem jejich působivého výkonu v poslední době.
To také vysvětluje performance měnově nezajištěného certifikátu od HypoVereinsbank (ISIN DE000HV3H0E7), který si tak mohl za krátké období připsat zhodnocení o více než 10 %. V certifikátu jsou započteny dividendy, což je ovšem vyváženo ročním manažerským poplatkem 0,85 %. Tento poplatek však s ohledem na aktivní správu a frekvenci přizpůsobování indexu lze považovat za oprávněný.
Aktuality
