Duel gigantů: Nike, nebo Adidas? S tímto warrantem můžete vyhrát s oběma, vadí vám jen remíza

Vraťme se na chvíli do poloviny července, kdy vyvrcholilo mistrovství světa ve fotbale. Adidas oblékl oba finalisty, bral tedy dva nejcennější kovy. Nike se musela spokojit se třetím a čtvrtým místem. Na akciovém trhu je to naopak.
V neděli 13. července 2014 získalo Německo počtvrté titul mistrů světa ve fotbale. Duel s Argentinou byl reprízou finále z roku 1990. Koncern Adidas vyhrál bez ohledu na výsledek zápasu. Firma se třemi pruhy ve znaku se postarala o vybavení jak německé, tak argentinské jedenáctky. Týmy poražené v semifinále, tedy Brazílie a Nizozemsko, měly dresy od amerického koncernu Nike. Mezi těmito firmami probíhal po celou dobu mistrovství světa souboj, Adidas na šampionátu šatil osm týmů, Nike dokonce deset, ale ve výrobě fotbalových míčů Němci jasně vedou.
"Z komerčního hlediska je pro nás toto mistrovství historicky nejúspěšnější,“ řekl ředitel Adidasu Herbert Hainer několik dnů před německým triumfem. Adidas prodal v roce 2014 více než 8 milionů národních dresů, což je o 1,5 milionů více, než byl dosavadní rekord. K tomu by mělo být prodáno také více než 14 milionů míčů Brazuca v designu mistrovství světa. Cíle dosáhnout poprvé více než 2 miliard eur z prodeje fotbalového zboží bylo dosaženo.
Nejhorší z indexu DAX
Vesměs pozitivní zprávy ale nestačí k tomu, aby se akcie z indexu DAX probrala z letargie. S celkovou ztrátou v letošním roce (do 13. srpna) ve výši více než 35 % je akcie Adidasu nejslabším členem indexu DAX. Abychom však byli spravedliví, je potřeba zmínit, že před poklesem měla akcie za sebou vskutku nádherný růst. Od roku 2009 se kurz takřka zečtyřnásobil.
Historicky není nezvyklé, že se akcie výrobce sportovního vybavení vyvíjela v letech mistrovství světa spíše negativně, protože na burze se s takovými událostmi počítá. V březnu se po prolomení 200denního průměru na úrovni téměř 85 eur pokles zrychlil. Do poloviny dubna to šlo s Adidasem z kopce, než došlo k váhavému oživení. Ani podpora na úrovni 70 eur pokles nezastavila. Naopak titul hledá stabilitu kolem 60 eur.
Nike na vrcholu
O poznání lépe si stojí akcie koncernu Nike. Titul se nachází poblíž svého historického maxima, které se nachází lehce nad 80 dolary. Měřeno podle celkového vývoje objemu obchodů se vede americké společnosti jasně lépe než té německé. Především díky lepším prodejům na vybraných rozvojových trzích a také v Evropě stouply tržby Nike ve čtvrtém obchodním čtvrtletí (do konce května) o 11 % na 7,4 miliardy dolarů. Zisk se kvůli vyšším nákladům na marketing zvýšil o něco méně (5 %) a dosáhl 698 milionů dolarů. Nicméně i tak Nike obstál lépe, než jak od něj analytici očekávali
Relativní vývoj se počítá
Pokud se bude outperformance Nike oproti Adidasu nadále zvyšovat, nabízí Alfa Turbo warranty šanci na vysoké výnosy. S nimi může investor profitovat z rozdílu vývoje dvou podkladových aktiv, a to nezávisle na absolutním vývoji celého trhu. Je tedy jedno, zda kurzy rostou, nebo klesají, důležitý je relativní vývoj cen akcií Nike a Adidas.
Například warrant od DZ BANK (ISIN DE000DZV0G47) je vybaven počáteční pětinásobnou pákou. Výplata při splatnosti se odvíjí od outperformance akcie Nike v porovnání s akcií Adidas. Výpočet páky, která například činí 1,75 %, je poměrně jednoduchý - 10% outperformance akcie Nike by vedl k nárůstu kurzu turba o 17,5 %. Připomínáme, že tento cenný papír s mechanismem nezávislým na vývoji celého trhu je vhodný jako spekulativní složka portfolia.