Nové obchody, nové země a první nemovitost. Footshop míří vysoko

Tržby 891 milionů korun, o 38 % více než před rokem. Skupina Footshop oznámila rekordní finanční výsledky za letošní první pololetí. Narostla i hrubá marže, a to o 40 % na 394 milionů korun. Zakladatel firmy Peter Hajduček zároveň s čísly představil velké plány na další měsíce.
Jaké jsou další plány Footshopu?
Čísla na jedničku
Rekordní čísla a ambiciózní výhled. Nárůst tržeb o 38 %, růst marže na 394 milionů korun. A vyšší byl také EBITDA, který dosáhl 71 milionů, tedy skoro o třetinu více než ve stejném období loni. "Na začátku roku jsme s takovými čísly vůbec nepočítali. Mysleli jsme si, že po úspěšném loňském roce bude těžké ty výsledky dále vylepšit," popisuje své liché obavy zakladatel Footshopu Peter Hajduček.
Hlavním motorem rekordních pololetních výsledků byl růst počtu objednávek o 41 % proti stejnému období loňského roku, z 394 tisíc na 558 tisíc. Za uplynulých 12 měsíců odbavila skupina více než milion objednávek.
V druhé polovině roku plánuje firma zatím největší investici ve své dosavadní historii. Za 100 milionů korun chce robotizovat sklad. Jen to by mělo ušetřit 40 % mzdových nákladů.
Do roku 2029 si skupina klade ambiciózní cíl zdvojnásobit tržby na 2,8 až 3,1 miliardy korun a EBITDA na 220 až 260 milionů korun. To odpovídá průměrnému ročnímu růstu tempem 10 až 14 %. Letos čeká za celý rok tržby 1,8 až 2 miliardy a EBITDA 150 až 180 milionů korun.
První nemovitost
Footshop má několik obchodů po Evropě, například v Praze, Varšavě nebo Bukurešti. Všechny současné prostory si zatím pronajímá, to se ale má změnit. Firma začne s vlastní prodejnou v Bukurešti. Byť to má samozřejmě svá úskalí. "Řešíme například to, že je potřeba se tam pojistit před zemětřesením," směje se Hajduček.
"Vstupem na pražskou burzu jsme získali velký kapitál. A nezískali jsme ho proto, abychom ho dali na spořicí účet, ale proto, abychom šli po výzvách, které nám trh dává," dodává. A spolu s finančním ředitelem Leošem Brabcem vyjmenovává důvody, proč se vyplatí prodejnu koupit. Třeba proto, že firma je podle nich relativně málo zadlužená, nebo proto, že nemovitosti nakonec i generují výnos.
Francouzská výzva
Blíže k zákazníkům by chtěl mít Footshopu také ve Francii. A to hned na třech místech – v Paříži, Lyonu a Marseille. "Zatím se na nás Francouzi dívají trochu skepticky, ale najali jsme si country manažera, který je Francouz, což nám pomohlo. Když jsme měli první prezentace v angličtině, bylo to složité, to prostě nešlo. Ale já mám překážky rád," popisuje Hajduček s úsměvem jednání ve Francii.
Pro Footshop jde o zemi s největším on-line podílem na prodejích, ve které ještě nemá obchod. Podobně "velké" je v on-line prostředí pro Footshop i Německo. "Našli jsme v Marseille krásnou restauraci na střeše jednoho domu, je z ní krásný výhled na město. Pracovní cesty do Francie mě vážně baví," vypráví o připravovaných investicích ředitel Footshopu.
Dočkají se i cyklisti
Po čtrnácti letech fungování vstoupil Footshop nedávno do segmentu sportovní obuvi. Zjednodušeně řešeno začal prodávat tenisky na běhání. A ukázalo se to jako dobré rozhodnutí, protože ve druhém čtvrtletí tržby v tomto segmentu vzrostly o 44,5 % oproti předchozímu kvartálu, a překročily tak cíl pro první pololetí o 18 %.
I proto se Footshop rozhodl otevřít další segment, na který se zaměří, a to ten pro cyklisty. Nebudou se tedy prodávat kola, ale oblečení a doplňky. "Budeme prodávat stylové cyklistické oblečení a obuv. Je to stejné jako s během. Lidé přistupují k cyklistice trochu jinak, chtějí u ní dobře vypadat, jezdí hodně ve městě," vyjmenovává Hajduček důvody rozšíření produktového portfolia právě tímto směrem.
Aktuality
