US MARKETOtevírá v 15:30
S&P 500+0,79 %
NASDAQ+1,15 %
DOW JONES+1,01 %
PX+0,74 %
ČEZ+0,31 %
NVIDIA+2,21 %

Denní glosa: Stáří vpřed!

Po dvou či třech desetiletích všemožného typu stagnace se Japonsko opět dostává na špičku vývoje potřebného světového know-how. Jen tentokrát nejde o spotřební elektroniku nebo o auta, nýbrž o marketingový přístup k jediné rostoucí demografické skupině. Tou jsou důchodci.

V Japonsku se prodává více plenek pro dospělé než pro děti. No vidíte to. Seniorský trh o hodnotě odhadované až na 900 miliard dolarů si vyžaduje i další vymoženosti – nakupování přes obyčejný telefon namísto přes internet, zvláštní seniorskou řadu spotřební elektroniky (tak přece jen!) od Panasoniku nebo třeba zpomalené eskalátory v obchodních domech.

Na rozdíl od mnoha jiných módních trendů a vln nachází tento boom seniorského marketingu oporu v realitě. Více než čtvrtina obyvatel země vycházejícího slunce je starší 65 let a porodnost stále klesá. Z toho lze usuzovat, že ostatní podobně postižené země, vyspělé či nikoli (zvláště citelně zasahuje demografická krize například Německo a Tádžikistán), se budou moci od Japonců opět učit. Dokud to nebude jedno.

DemografieEkonomické a politické hrozbyGlosaSvětová ekonomika
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Akciový trh je asymetricky nakloněný býkům, chce to ale někdy hodně pevné nervy

Akciový trh je asymetricky nakloněný býkům, chce to ale někdy hodně pevné nervy

20. 10.-Andrej Rády
Akciový trh