Čtvrtletní zisk majitele KFC díky růstu tržeb v Číně stoupl

Čistý zisk americké společnosti Yum! Brands, která provozuje restaurační řetězce KFC, Pizza Hut a Taco Bell, v prvním čtvrtletí stoupl meziročně o 8 % na 391 milionů dolarů. Výsledky se zlepšily zejména díky růstu tržeb čínské divize, které podpořila podpora prodeje kuřecích kyblíků KFC během místních novoročních svátků.
Tržby restaurací KFC v Číně stouply díky prodejní akci o 12 %, dvakrát rychleji, než podle agentury Reuters čekali analytici. To vyrovnalo pokles u čínských restaurací Pizza Hut, takže tržby celé čínské divize u restaurací otevřených nejméně jeden rok stouply o 6 %. Celkové tržby společnosti zůstaly beze změny na 2,6 miliardy USD.
Yum! Brands loni oznámila, že oddělí své aktivity v Číně do samostatné společnosti s vlastními akciemi na newyorské burze. Dobré výsledky čínské divize by měly podpořit zájem investorů a zajistit úspěch této operace. Akcie Yum! Brands po zprávě vzrostly o 4 % a od počátku roku získávají 13 %, více než širší americký akciový trh i hlavní konkurenti.
Yum! Brands má v Číně v současnosti zhruba 7 200 restaurací, které obstarávají asi polovinu celkových tržeb společnosti. Čínské aktivity v minulých letech poznamenaly skandály s bezpečností potravin i chybná marketingová rozhodnutí, z problémů se už ale divize zotavila. Yum! ve čtvrtek sdělila, že práce na oddělení čínských aktivit jdou podle plánu a celý proces by měl být završen do konce roku.
Zdroj: ČTK