Denní glosa: Reklamní císař je prý nahý

Německý telekomunikační gigant Deutsche Telekom přezkoumává své komunikační kontrakty v hodnotě přes 350 milionů eur ročně. Letos chce utratit až 450 milionů.
Deutsche Telekom za tímto účelem oslovil mnoho agentur velkých i malých, včetně firmy MediaCom (jež patří do konglomerátu WPP), kterou dosud zaměstnává v Německu. DT chce být progresivní, takže oslovuje i řadu firem mimo obor, můžeme se dočíst ve firemních prohlášeních a v publikacích zabývajících se reklamou a marketingem.
Také je možné, že skutečnost je prozaičtější. DT si jako velký hráč může dovolit zredukovat počet prostředníků mezi potřebou vlastní prezentace a jejím koncovým výstupem v podobě jednotlivých komunikačních počinů (třeba inzerátů, sponzorských dohod a podobně).
Jinými slovy, všechny mediální, kreativní, distributorské a kdovíjaké ještě firmy mu jako klientovi nepřinášejí nic, co by nesvedl sám. Žádná hodnota, žádná úspora z množství, nic. Žádné šaty, jež by halily nahotu císaře reklamně-mediálního průmyslu. Slovy prostořekého marketingového profesora Marka Ritsona "load of horseshit", tedy spousta koňských koblížků, řečeno zdvořile.