Spotřebitelská důvěra ve Spojených státech se v únoru zlepšila

Spotřebitelská důvěra se ve Spojených státech v únoru zlepšila. Vyplývá to z finálních dat zveřejněných Michiganskou univerzitou, která předběžné odhady revidovala na 81,6 bodu z původně hlášených 81,2 bodu. Očekávalo se, že index bude stagnovat na lednové hladině 81,2 bodu.
Spotřebitelská důvěra ve Spojených státech se v únoru mírně zvýšila, a to navzdory negativním dopadům mimořádně mrazivého počasí na ekonomiku. Vyplývá to z výsledků průzkumu agentury Reuters a Michiganské univerzity. Index důvěry stoupl na 81,6 bodu z lednových 81,2 bodu. Nepatrně tak překonal očekávání analytiků.
Šéf průzkumu Richard Curtin zdůraznil, že američtí spotřebitelé prokázali velkou odolnost vůči nepřízni počasí, která měla negativní vliv na trh práce a vedla k růstu účtů za energii.
Ekonomové sledují údaje o spotřebitelské důvěře velmi pozorně, neboť se z nich snaží odvodit budoucí vývoj spotřebitelských výdajů. Ty v USA zajišťují více než dvě třetiny ekonomické aktivity.
Americké ministerstvo obchodu v pátek oznámilo, že tempo růstu ekonomiky Spojených států v loňském čtvrtém čtvrtletí zpomalilo na 2,4 % ze 4,1 % v předchozích třech měsících. Opravilo tak svůj první rychlý odhad z minulého měsíce, podle kterého hospodářský růst v závěru roku dosahoval 3,2 %.
Zdroj: ČTK, Bloomberg
Doporučujeme
Aktuality

