Značka VW utrpěla v listopadu letošní nejhlubší pokles prodeje

Vlajková značka německé automobilky Volkswagen utrpěla v listopadu nejhlubší pokles prodeje v tomto roce. Dodávky vozů VW zákazníkům se snížily meziročně o čtyři procenta na 508 000 automobilů, sdělila v pondělí firma. Oslabení zdůvodnila poklesem poptávky po automobilech ve východní Evropě a Latinské Americe a uvedením nových modelů na trh na konci měsíce.
Prodej vozů VW neroste už čtvrtý měsíc po sobě. V říjnu se snížil o 0,4 % a v předešlých dvou měsících stagnoval. K poklesu prodeje minulý měsíc přispěl příchod nové verze modelu Passat, který je druhým nejprodávanějším vozem značky po modelu Golf. Nové passaty dorazily k dealerům ale až poslední týden listopadu, takže zákazníci po většinu měsíce vyčkávali s nákupy, upozorňuje agentura Reuters.
Odbyt vozů ve střední a východní Evropě klesl od ledna do listopadu o 8,4 %, což byl důsledek zvýšeného politického rizika v regionu. Odbyt značky VW v Rusku se propadl o 20 %, uvedla firma. V Latinské Americe se prodej VW za prvních 11 měsíců roku snížil o 18 %.
VW je stejně jako mladoboleslavská Škoda Auto součástí koncernu Volkswagen. Škoda Auto v listopadu dodala zákazníkům 90 200 vozů, což bylo meziročně o 10,1 % více. Od ledna do konce listopadu dodala 955 300 aut a letos by poprvé měla překročit hranici jednoho milionu.
Zdroj: ČTK