Index spotřebitelské důvěry ve Spojených státech v březnu vzrostl na 101,3 bodu z 98,8 bodu v únoru (revidováno z 96,4 bodu, odhad: 96,4 bodu)

Spotřebitelská důvěra ve Spojených státech v březnu nečekaně oživila. Podstatně se zlepšila očekávání spotřebitelů do budoucích měsíců, sdělila v úterý ve své měsíční zprávě soukromá organizace Conference Board.
Index spotřebitelské důvěry vzrostl na 101,3 bodu z únorové úrovně 98,8 bodu. Ekonomové dotázaní agenturou Reuters přitom odhadovali, že ukazatel klesne na 96 bodů.
Spotřebitelská očekávání výrazně vzrostla, zejména díky zlepšování situace na domácím trhu práce. Podíl dotázaných, kteří očekávají, že během příštích šesti měsíců bude více volných pracovních míst, vzrostl na 15,5 % ze 13,8 % v únoru. O dva procentní body na 18,4 % narostl podíl těch, kteří čekají zvýšení svých příjmů.
Zaměstnavatelé za poslední rok vytvořili téměř 3,3 milionu pracovních míst, což bylo nejrychlejší 12měsíční tempo od roku 1998. Spotřebitelské výdaje se díky tomu v posledním čtvrtletí loňského roku zvýšily o 4,4 %, což bylo maximum za osm let.
Ekonomové sledují údaje o spotřebitelské důvěře velmi pozorně a snaží se z nich odvodit budoucí vývoj spotřebitelských výdajů. Tato kategorie se na hrubém domácím produktu USA podílí asi dvěma třetinami.
Zdroj: ČTK, Bloomberg