Pivovary Lobkowicz v 1. čtvrtletí dosáhly tržeb 243,5 milionu Kč, výstav stoupl o 2,4 % na 185 tisíc hektolitrů

Pivovarnická skupina Pivovary Lobkowicz Group v letošním prvním čtvrtletí dosáhla tržeb 243,5 milionu Kč. Meziročně se tak skupině výnosy zvýšily o 1,1 %. Celkový výstav v prvních třech měsících roku stoupl o 2,4 % na 185 tisíc hektolitrů.
Tržby z prodeje piva se v meziročním srovnání zvýšily o 0,6 % na 229,9 milionu korun a tržby z prodeje v České republice skupině stouply oproti prvnímu čtvrtletí minulého roku o 3 % na 189,2 milionu korun.
Výnosy z exportu piva meziročně klesly o 9,4 % na 40,6 milionu korun. Podle Zdeňka Radila, generálního ředitele a předsedy představenstva PLG, pokles způsobil negativní vývoj kurzu rublu, který srazil hodnotu tržeb z exportu do Ruska. Na druhé straně ale Radil upozornil, že tržby z prodeje piva do Německa a na Slovensko dále rostly. Na celkových výnosech PLG se tržby z exportu podílely 17,7 %.
Tržby skupiny stojí především na prodeji piva, desetinový nárůst ale firma zaznamenala i u ostatních tržeb, které zahrnují prodej sladu či nealkoholických nápojů. Za slad pivovary utržily o 28,6 % více proti loňskému prvnímu čtvrtletí, prodej nealkoholických nápojů ale naopak o 13 % klesl.
"Meziroční nárůst tržeb skupiny je ovlivněn vysokou srovnávací základnou z loňského roku (vliv počasí) a slabým rublem. I tak je ale růstová dynamika tržeb za první čtvrtletí pomalá a zdá se, že mix je nepříznivý (vyšší podíl segmentu lahvového piva). Výsledky proto hodnotíme mírně negativně, ale zároveň připomínáme, že 1. čtvrtletí je obvykle pro prodej piva slabá sezóna. Následující čtvrtletí budou mnohem důležitější," okomentoval výsledky Petr Bártek, analytik z České spořitelny.
Na straně nákladů společnost v prvním čtvrtletí zaznamenala mírně vyšší výdaje na dopravu. Zároveň vynaložila více peněz na vybavení pro nově nasmlouvané restaurace.
"S výsledky za první čtvrtletí jsme spokojeni. Čísla dokazují, že naše strategie spočívající v preferování produktů s vyššími maržemi, jakými jsou prémiová piva či pivní speciály, se vyplácí," napsal Radil ve výsledkové zprávě. "Trh s pivem je vysoce konkurenční prostředí, takže jsme rádi, že se nám meziročně podařilo výsledky zlepšit jak na úrovni tržeb, tak na úrovni výstavu."
Podle Radila společnost věří, že její strategie bude nadále přispívat ke zlepšování výsledků. Současně generální ředitel firmy a předseda představenstva poznamenal, že společnost vidí atraktivní příležitosti k dalšímu růstu v zahraničí, kde je po českém pivu silná poptávka.
V loňském roce, kdy společnost vstoupila na burzu, snížila čistou ztrátu o třetinu na 49,1 milionu Kč. Nadpoloviční většinu akcií skupiny vlastnil koncem loňského roku prostřednictvím firmy Palace Capital podnikatel Martin Burda. Zhruba čtvrtinovým vlastníkem byl přes firmu Go solar finančník Gregorz Hóta.
Do skupiny PLG patří pivovary Černá Hora, Protivín, Uherský Brod, Jihlava, Klášter, Vysoký Chlumec a také Rychtář, kde skupina koncem loňského roku navýšila svůj podíl ze 70 na 100 %. Pivovary Lobkowicz patří mezi pět největších pivovarnických společností na českém trhu.
Zdroj: Bloomberg, Pivovary Lobkowicz Group, ČTK