Škoda v červenci dodala zákazníků 82 800 aut, prodej stagnoval

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto v červenci dodala zákazníků 82 800 aut, ve srovnání s loňským rokem prodej stagnoval. Ve východní Evropě včetně Ruska dodala Škoda zákazníkům v červenci 7 tisíc vozů, což je téměř o třetinu méně než loni. Nižší počet prodaných škodovek má i Čína. Růst naopak pokračoval ve střední a západní Evropě, kde zájem zákazníků o novou generaci modelů Fabia a Superb stoupl o 55, respektive 102 %. ČTK o tom v pondělí informoval mluvčí společnosti Tomáš Kubík.
Za poklesem prodeje podle něj stojí především špatná nálada na trzích v Rusku a na Ukrajině. V tuzemsku se prodej automobilky zvýšil o téměř 40 %, činil 7 700 vozů.
Situace na trhu je pro automobilku komplikovaná v Rusku a Číně. "V západní a střední Evropě se nám podařilo dosáhnout výrazného růstu, a tím vyrovnat negativní trendy v ostatních regionech," uvedl člen představenstva Škody Werner Eichhorn. V západní Evropě vzrostly dodávky vozů o více než sedm procent na 35 800 vozů. V Německu tak Škoda zůstává nadále jedničkou z importovaných značek. Růst v řádech desítek procent zaznamenala automobilka v červenci ve Španělsku, Irsku, Švýcarsku, Itálii a Švédsku.
Pokles prodeje v Rusku překročil 40 %, automobilka v zemi prodala 4 200 vozů, na trzích v Rumunsku a Bulharsku prodej sice rostl, ale jednalo se o řádově stovky prodaných aut.
Ve střední Evropě prodej stoupl o více než pětinu a podíl na středoevropském trhu je tak téměř dvacetiprocentní.
Červencové dodávky aut do Číny byly s 18 400 vozy meziročně o více než dvanáct procent nižší, naopak v Indii prodej mírně stoupl.
Mladoboleslavská automobilka v letošním prvním pololetí zvýšila provozní zisk meziročně o 22,8 % na 522 milionů eur. Důvodem nárůstu byl mimo jiné příznivý pohyb směnných kurzů a nižší náklady na materiál. Tržby automobilky vzrostly o 7,5 % na rekordních 6,4 miliardy eur.
Zdroj: ČTK