20. 1. 2021 12:20
Michal Šnobr: Jak se Česko (ne)popere s jadernou energetikou a co to znamená (i) pro kurzové a…
Německý výrobce luxusních vozů BMW prodal v listopadu na celém světě 220 649 aut, meziročně o 5,2 procenta více. Dařilo se mu především v Asii, ale i ve Spojených státech. Dobře se prodával nový vůz BMW řady 5, uvedla v pondělí ve svém sdělení automobilka. V prodeji osobních vozů kmenové značky BMW ale stále zaostává za rivalem Mercedes-Benz, připomněla agentura DPA.
Od ledna už od BMW zákazníci koupili 2,23 milionu vozů, oproti loňskému roku o 3,6 procenta více. Ve stejném období se o 3,7 procenta na 1,89 milionu zvýšil i prodej automobilů samotné kmenové značky BMW. Konkurenční výrobce luxusních vozů Mercedes-Benz ale od ledna do listopadu už prodal 2,1 milionu vozů, a další konkurent - dceřiná společnost koncernu Volkswagen, firma Audi - pak 1,7 milionu vozů.
Nový model BMW řady 5 je k dispozici ve stále více regionech, v listopadu se jeho prodej zvýšil o pětinu. Oblíbené zůstaly mezi zákazníky i sportovně-užitkové vozy značky. V letošním roce automobilka prodala téměř 90 000 elektromobilů, to je téměř o dvě třetiny více než loni. Za celý rok by to mělo být 100 000 elektrických aut.