Finanční poradci propadají sociálním médiím

Sdílí své příspěvky, tweetují i lajkují. Poradci využívají při své práci stále častěji sociální sítě. Jejich rostoucí aktivitu v on-line prostoru odhalily dva různé průzkumy, jeden provedený Smarsh a druhý společností Cogent. Podle nich jsou poradci na LinkedInu, Facebooku a Twitteru jako ryby ve vodě.

Podle průzkumu Cogent Reports kolem 75 % poradců aktivně využívá sociální média z profesních důvodů. Smarsh zase odhalila významný nárůst popularity sociálních sítí mezi poradci v posledních letech - v roce 2011 využívalo LinkedIn jen 39 % poradců, dnes už je to 72 %. U Twitteru stoupla čísla z 14 % v roce 2011 na 44 %. Ani Facebook nezůstal pozadu s aktuálně 34 % oproti 23 % v roce 2011.

Podle Amy McIlwainové, autorky The Social Advisor: Social Media Secrets of the Financial Industry a viceprezidentky strategií pro digitální obsah a sociální média v Moore Communications Group, poradci od upjatých komentářů přecházejí k mnohem odvážnějšímu tónu a oddělení compliance už (minimálně v USA) trochu povolují otěže. Důvodem je rostoucí poptávka klientů.

McIlwainová ale uvádí, že by si poradci měli při sdílení příspěvků uvědomit, že sociální média nejsou nástrojem pro propagaci a prodej produktů. "Jsou především místem pro budování vztahů s klienty," zdůrazňuje.

Poradci si musejí při svém tvůrčím rozletu dát pozor zejména na to, co jim (ne)dovoluje regulace. To musejí zohlednit hlavně v případě vydávání investičních doporučení. "Sociální média nebyla tím, čím jsou dnes," tvrdí Douglas Boneparth, finanční poradce z Life and Wealth Planning. "Zájem o sociální média je využíván k podpoře byznysu."

Poradci nejvíce využívají LinkedIn, oblíbené jsou i YouTube, Facebook a Twitter. Například Eric Roberge, finanční poradce z Beyond Your Hammock, preferuje YouTube díky jeho velké rozšířenosti a velkému počtu uživatelů. "YouTube nabízí nový přístup ke sdílení nápadů, umožňuje podat více informací a udržet si pozornost klientů," tvrdí. Nelze než souhlasit, video je rozhodně zajímavější než třeba leták. Roberge považuje sociální média také za vhodnou cestu, jak zůstat s klienty v kontaktu a nabídnout jim informace a edukaci.

Zdroj:
InvestmentNews
Investiční a finanční poradenství
Přestat sledovat
Facebook
Přestat sledovat
LinkedIn
Přestat sledovat
Twitter
Přestat sledovat
Sociální sítě
Přestat sledovat
Mohlo by vás zajímat
6. 3. 2021 20:31
V PONDĚLÍ V 10 HODIN ŽIVĚ: Expertní tržní výhled (s Jaroslavem Brychtou)
Akcie ČR
Přestat sledovat
Americké akcie
Přestat sledovat
Evropské akcie
Přestat sledovat
Expertní tržní výhledy
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Světové akcie
Přestat sledovat
4. 3. 2021 17:01
Roman Koděra: Velké technologie neřekly kvůli vyšším výnosům poslední slovo, pro Apple je velkou…
Akciový trh
Přestat sledovat
Expertní tržní výhledy
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Světové akcie
Přestat sledovat
3. 3. 2021 15:01
Investice do diamantů: Manuál (nejen) pro začátečníky
Diamanty
Přestat sledovat
Investiční alternativy
Přestat sledovat
Komodity
Přestat sledovat
Ponaučení pro investory
Přestat sledovat
2. 3. 2021 17:01
Technický pohled na trhy: Jaké hladiny sledovat u hlavních indexů, bitcoinu nebo Tesly?
Expertní tržní výhledy
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat