Nova a Prima představily obchodní politiku na rok 2014

Tuzemské televize zahájily boj o inzerenty pro příští rok. Poučeny dosavadním vývojem přišly s nabídkou dříve než loni. Vedle zvýšení základních cen nabízejí i některé ústupky, což má přinést především "návrat" k běžnému obchodování a vyjednávání. Vyplývá to z vyjádření televizí a mediálních odborníků oslovených ČTK.

Nova svou obchodní politiku pro příští rok již představila mediálním agenturám a začala vyjednávat o podmínkách s klienty. Hlavním důvodem dřívějšího oslovení je podle ní poskytnout dostatek času pro plánování kampaní. V nabídce zůstaly zachovány principy vycházející z uplynulých dvou let. Podle Novy je ale obchodní politika celkově jednodušší a pružnější.

Základní cena u Novy se meziročně zvýšila o 5 %, což televize vysvětluje zvyšujícím se výkonem svých stanic. Nadále ale má platit, že dlouhodobá spolupráce znamená výhody, jako například cenové zvýhodnění, garanci ceny, přednostní přístup k pásmu super prime-time nebo vyšší míru plánování kampaně. Od některých parametrů, které byly pro zákazníky problematické, televize ustoupila. Podmínkou již například nejsou takzvané předplatby. Za včasný podpis klienti opět získávají 10% slevu.

Se zvýšením základní ceny, podle dostupných informací o 10 %, v příštím roce počítá i Prima. "Pokud klienti zareagují pozitivně na naše pobídky, zde mám na mysli hlavně včasný podpis smlouvy, kde se klient zaváže ke stejnému objemu jako v tomto roce, tak dostane stejné základní CPP (cost per point) jako v roce 2013," vysvětlil ČTK obchodní ředitel Primy Michal Beran. Letošní rok byl pro Primu, díky příchodu některých klientů od konkurence, mimořádně úspěšný a podle Berana jej charakterizoval zejména převis poptávky nad nabídkou. K dalším důležitým znakům podle obchodního šéfa patří snaha o větší vyváženost, co se týče sezonních indexů, a také větší transparentnost ohledně výběrových řízení.

Konkrétní změnou je například rozšíření hlavního vysílacího času o hodinu na 17.30 až 23.30. Klienti podle Berana totiž obecně projevovali zvýšený zájem právě o prime-time. Podle ohlasů z mediálního trhu se Primě tímto opatřením zároveň podaří zvýšit cenu i v méně sledovaném čase.

"Dobrá zpráva pro trh je, že obě televizní skupiny letos vydaly podmínky obchodování na rok 2014 docela brzo. Věřím, že i to může být znamením jejich vstřícnějšího přístupu k zadavatelům, než jaký jsme zažívali v letošním roce, a 'návratu' k běžnému obchodování a vyjednávání," řekl ČTK René Jež, partner společnosti FLEMEDIA, která se zabývá poradenstvím při mediálních investicích.

Pro Primu podle něj bude obtížné úspěch z letošního roku zopakovat. "Své obchodní výsledky nepotvrdila zvýšením či aspoň udržením sledovanosti svých kanálů. Nově se její politika vrátila poklesem výnosů o zhruba 1,28 miliardy korun za první tři čtvrtletí a zatím nedokázala obchodně zhodnotit svou zlepšenou sledovanost v posledních měsících," míní expert.

Nova, které se i v podzimním schématu daří vysokou sledovanost udržet, nyní usiluje především o růst výnosů. "Jsme přesvědčeni, že obnovení našich vztahů s mediálními agenturami a klienty při zachování cenového navýšení dosaženého během tohoto roku je zásadním krokem k posílení našeho postavení na tomto trhu," uvedl v tomto týdnu jednatel CET 21 a jeden z šéfů CME Christoph Mainusch. Zároveň dodal, že letos zatím nepočítá s návratem poptávky na loňskou úroveň.

Televize je také přesvědčena, že klienti kladou stále větší důraz na co nejvyšší možnou efektivitu svých kampaní a základní cena reklamy (CPP) již není hlavním parametrem při porovnání nabídek. Z vyjádření zástupců Novy vyplývá, že zákazníci požadují produkt zaručující vysoký zásah a afinitu pro co nejefektivnější oslovení cílové skupiny. Vysoká sledovanost pak podle televize umožňuje dosáhnout výsledku kampaně s nákupem daleko menšího počtu reklamních jednotek (GRPs) než u konkurence.

Zdroj:
ČTK
CME (CETV)
Přestat sledovat
Česká republika
Přestat sledovat
Přestat sledovat
Mohlo by vás zajímat
27. 1. 2021 9:00
Aktuálně z trhů: Proč i v době globální pandemie investovat do nemovitostí?
Expertní tržní výhledy
Přestat sledovat
Investiční alternativy
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Nemovitosti
Přestat sledovat
Realitní trh
Přestat sledovat
WOOD & Company
Přestat sledovat
25. 1. 2021 12:00
Investorský magazín: Sazby vs. inflace aneb Hledá se největší tržní riziko roku 2021
Akciový trh
Přestat sledovat
Inflace
Přestat sledovat
Investiční alternativy
Přestat sledovat
Investorský magazín
Přestat sledovat
Nemovitosti
Přestat sledovat
Realitní trh
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Úrokové sazby
Přestat sledovat
Výhled na rok 2021
Přestat sledovat
25. 1. 2021 9:55
Expertní tržní výhled: MONETA (již) zajímavá na prodej a nebezpečí obchodování na páku
Akcie ČR
Přestat sledovat
Americké akcie
Přestat sledovat
Evropské akcie
Přestat sledovat
Expertní tržní výhledy
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Světové akcie
Přestat sledovat
WOOD & Company
Přestat sledovat
22. 1. 2021 12:23
Mertlík: V krach projektu společné Evropy nevěřím, jednotlivé státy jsou si vědomy svého globálního…