10 nejcennějších značek světa

Brand Finance, firma zabývající se hodnocením značek, zveřejnila svůj žebříček. Hodnota značky se v tomto průzkumu hodnotí podle většinového názoru potencionálních obchodních partnerů. pro tyto třetí strany byl největším skokanem Apple. Nejzajímavější pohyb však předvedla Coca-Cola, která vypadla z nejlepší desítky poprvé v historii.

10. AT&T

Hodnota značky v roce 2011: 29 miliard dolarů

Hodnota značky v roce 2010: 26,5 miliardy dolarů

Jedna z největších telekomunikačních společností na světě. AT&T začala jako první společnost na světě prodávat iPhone od Applu a toto spojení se jí vyplatilo. Hodnota značky stále roste.

9. Wells Fargo

Hodnota značky v roce 2011: 28,9 miliardy dolarů

Hodnota značky v roce 2010: 22 miliard dolarů

Tato finanční instituce patří mezi největší bankovní domy ve Spojených státech. V roce 2009 proběhla akvizice s Wachovií, další finanční institucí. Toto spojení pomohlo jak akciím banky, tak samotné značce.

8. Apple

Hodnota značky v roce 2011: 29,5 miliardy dolarů

Hodnota značky v roce 2010: 19,8 miliardy dolarů

Snad nejoriginálnější technologická společnost světa. Podle analytiků a samozřejmě podle uživatelů jsou smartphony od Applu asi ty nejlepší na světě a v jistém směru určují trendy.

7. GE

Hodnota značky v roce 2011: 30,5 miliardy dolarů

Hodnota značky v roce 2010: 32 miliard dolarů

Přestože GE ztratila v žebříčku jednu pozici, analytici nadále věří v lepší umístění. Firmě pomáhá hlavně mezinárodní zaměření.

6. Bank of America

Hodnota značky v roce 2011: 30,6 miliardy dolarů

Hodnota značky v roce 2010: 26 miliard dolarů

Bank of America si za poslední dobu polepšila a poskočila o 6 příček. Příznivce si banka získala hlavně povolením od Fedu, které se týkalo zvýšení dividendy.

5. Vodafone

Hodnota značky v roce 2011: 30,7 miliardy dolarů

Hodnota značky v roce 2010: 29 miliard dolarů

Jediná britská společnost, která se dostala do nejlepší desítky. Hodnotu nabyla díky prodeji nejlevnějšího iPadu 2.

4. IBM

Hodnota značky v roce 2011: 36,2 miliardy dolarů

Hodnota značky v roce 2010: 33,7 miliardy dolarů

IBM se podařilo udržet 4. příčku hlavně díky 4procentnímu zvýšení tržeb v roce 2010. Společnost by navíc měla v budoucnu expandovat a podle odborníků si o pár míst polepšit.

3. Wal-Mart

Hodnota značky v roce 2011: 36,2 miliardy dolarů

Hodnota značky v roce 2010: 41,3 miliardy dolarů

Obchodní řetězec sice spadl z nejvyšší příčky, ale nárůst počtu zákazníků je velký a měl by Wal-Martu pomoct se udržet na třetí pozici.

2. Microsoft

Hodnota značky v roce 2011: 42,8 miliardy dolarů

Hodnota značky v roce 2010: 33,6 miliardy dolarů

Odvěký rival Applu. Hodnota značky za rok podstatně vzrostla a je jasné, že má Microsoft zaděláno na první příčku.

1. Google

Hodnota značky v roce 2011: 44,3 miliardy dolarů

Hodnota značky v roce 2010: 36,2 miliardy dolarů

Hlavním hnacím motorem je pro Google hlavně oblíbenost operačního systému Android, který porazil i iPhone. Podíl na trhu se tak Googlu zvýšil o 16 procent.

Zdroj:
Business Insider
Brandy a značky
Přestat sledovat
25. 1. 2022 12:27
Jim Chanos: Shortuji tržní bláznovství a dlouhodobě sázím na indexy
Americké akcie
Přestat sledovat
Investiční bubliny
Přestat sledovat
Investiční guru
Přestat sledovat
Investiční strategie
Přestat sledovat
Korekce na trzích
Přestat sledovat
Nejbohatší investoři a byznysmeni
Přestat sledovat
Panika na trzích
Přestat sledovat
25. 1. 2022 11:45
ABCD investora: K.O.rekce vs. vaše #ViteznePortfolio
Centrální banky
Přestat sledovat
Přestat sledovat
Energetika
Přestat sledovat
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Korekce na trzích
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Světová ekonomika
Přestat sledovat
Světové akcie
Přestat sledovat
24. 1. 2022 16:30
Investorský magazín: Vodíkový výhled na rok 2022
Přestat sledovat
Ekologie a životní prostředí
Přestat sledovat
Energetika
Přestat sledovat
Investiční strategie
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Investorský magazín
Přestat sledovat
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Světová ekonomika
Přestat sledovat
24. 1. 2022 9:30
Vladimír Vávra (WOOD & Company): Aktuálně má smysl pozapomenutá defenziva, s nákupy růstových akcií…
Akcie ČR
Přestat sledovat
Americké akcie
Přestat sledovat
Evropské akcie
Přestat sledovat
Expertní tržní výhledy
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Světové akcie
Přestat sledovat
WOOD & Company
Přestat sledovat