US MARKETOtevírá v 15:30
DOW JONES-0,38 %
NASDAQ-0,50 %
S&P 500-0,50 %
ČEZ-0,23 %
KB-0,68 %
Erste+0,50 %

Nejcennější značky světa: Jedničkou je stále Coca-Cola

Nejcennější značkou světa zůstává nadále Coca-Cola. Nejvyšší růst hodnoty zaznamenala společnost Apple, která se díky tomu dostala do první desítky nejhodnotnějších značek. Technologické firmy vévodí první desítce žebříčku a jsou mezi nimi pouze značky ze Spojených států. Za zahraničí je nejvýše japonská Toyota na 11. pozici. Vyplývá to průzkumu zveřejňovaného společností Interbrand.

Patria.cz
Patria.cz
6. 10. 2011 | 11:00
Apple

Coca-Cola se v čele žebříčku drží již od roku 2000, kdy se začal tento průzkum zveřejňovat. Loni hodnota značky stoupla o dvě procenta na 71,861 miliardy USD (1,35 bilionu Kč). Druhá příčka patří značce IBM a třetí Microsoftu. Z technologických firem jsou v první desítce ještě Google, Intel, Apple a Hewlett-Packard.

Hodnota značky Apple se zvýšila o 58 procent, v žebříčku tak výrobce oblíbených přístrojů iPhone a iPad stoupl na osmou pozici z předchozí 17. příčky. "Není to jen skutečností, že vyrábějí hezké produkty," uvedl generální ředitel Interbrandu Jez Frampton. "Vytvořili celý životní styl a způsob života."

Nejvýraznější sestup postihl finskou značku Nokia, která klesla na 14. místo z osmého a hodnota značky klesla o 15 procent. Nokia bývala nejhodnotnější evropskou značkou, letos ji předhonila značka aut Mercedes na 12. pozici. Nokia se v poslední době potýká s problémy a musela propouštět, hlavně kvůli silné konkurenci na trhu chytrých telefonů.

Průzkum je založen na složité metodologii vyvinuté Interbrandem. Využívá vzorec, který kombinuje budoucí sílu značky a její úlohu ve vytváření poptávky. Firmy musí mít veřejně dostupné finanční údaje a třetina příjmů firmy musí pocházet ze zahraničí.

Zdroj: Interbrand

Alphabet (Google)AppleBrandy a značkyCoca-ColaIBMIntelMicrosoft
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

MrBeast: Génius éry sdílení, patron digitální naděje i trn v oku

MrBeast: Génius éry sdílení, patron digitální naděje i trn v oku

17. 9.-Andrej Rády
Byznys a podnikání