Zisk výrobce kosmetiky Nivea díky Asii a Americe silně rostl

Německé společnosti Beiersdorf, která je výrobcem kosmetiky Nivea, vzrostl v první polovině letošního roku provozní zisk bez mimořádných položek o 11,2 % na 434 milionů eur. Firmě pomohla vysoká poptávka po jejích výrobcích v Asii a Americe.
Tržby za šest měsíců roku vzrostly o 3,3 % na 3,16 miliardy eur. Bez zahrnutí vlivu změn směnných kurzů byly vyšší o 6,6 %. Kromě značky Nivea firma vlastní rovněž značky La Prairie, Eucerin a Labello.
Beiersdorf se zaměřil hlavně na posílení svých značek, nové produkty a na rozvíjející se trhy. V Latinské Americe se tržby firmy zvýšily zhruba o pětinu, hlavně díky Brazílii. Stejné to bylo i v regionu zahrnujícím Afriku, Asii a Austrálii. Naopak trhy ve střední a východní Evropě zaznamenaly pokles.
Pod novým generálním ředitelem Stefanem Heidenreichem firma omezila některé oblasti, jako dekorativní kosmetiku, avšak přišla s novými produkty, jako hydratačními sprchovými gely, řadou péče o pleť proti stárnutí či deodoranty s ochranou proti pocení ze stresu. Nové produkty pomohly firmě posílit podíl na trhu a další novinky mají následovat v příštím roce.
Zdroj: ČTK