Prodej novin na Slovensku opět klesl, televize měly více reklamy

Slováci ztrácejí zájem o papírové vydání novin. Prodaný náklad pěti celostátních deníků v zemi loni stejně jako v předchozích nejméně čtyř letech znovu klesl. Naopak lépe se dařilo televizím, které odvysílaly více reklamy a podle ceníkových cen za ni utržily více peněz.
Průměrný denní prodej celostátních listů se na pětimilionovém Slovensku loni snížil meziročně o 8,4 % na zhruba 265 000 výtisků. Propad byl ještě výraznější než v roce 2012, kdy prodaný náklad spadl o 7,9 %, vyplývá z údajů Kanceláře pro ověřování nákladů tisku - ABC SR a vydavatelství.
Nejvyšší odbyt si tradičně udržel bulvární deník Nový čas. Jeho denní prodej dosáhl v průměru téměř 110 000 výtisků, což ale bylo o 9,1 % méně než předloni. Na druhé místo v pomyslném žebříčku prodeje se dostal deník Pravda, který na třetí příčku odsunul list Plus jeden deň.
Listu Sme klesl prodaný náklad o desetinu na 43 600 výtisků za den. Deník jako jediný z celostátních slovenských listů zpřístupnil celé své vydání v rámci systému elektronického předplatného Piano, kterým některá vydavatelství a portály v minulosti zpoplatnily přístup k části obsahu na svých webových stránkách.
Nejvýraznější pokles prodaného nákladu, a to o 12,7 % na zhruba 13 400 kusů, zaznamenal loni deník Hospodárske noviny. Vydavatele listu, společnost Ecopress, v minulém roce koupila skupina Agrofert Holding nynějšího českého ministra financí Andreje Babiše.
Zdroj: ČTK