Britskému Nextu v prvním pololetí vzrostl zisk o 2,7 %, pomohl prodej na internetu

Britský prodejce oděvů Next zvýšil v prvním pololetí zisk o 2,7 % na 319,6 milionu liber, když mu pomohl především prodej na internetu. Start podzimní kolekce je ale podle čtvrtečního sdělení firmy prozatím zklamáním - ani ne tak kvůli nejistotě kolem brexitu jako spíše vinou nezvykle teplého počasí v některých částech Británie.
Akcie Nextu ve čtvrtek v reakci zeslábly o 5,2 procenta, za celý rok zatím zpevnily o 48 procent. Tržby v uplynulých šesti měsících stouply o 3,7 procenta na 2,06 miliardy liber. Prodej zboží za plnou cenu v kamenných prodejnách se sice snížil o 3,9 procenta, zato na internetu se ho firmě podařilo prodat o 11,9 procenta více. Společnost potvrdila celoroční hospodářský odhad.
Podle generálního ředitele firmy Simona Wolfsona, který zasedá v horní komoře britského parlamentu a je zastáncem odchodu země z EU, se nyní brexitem vysvětluje jakýkoli vývoj v ekonomice. On je ale jiného názoru. "(Lidé) nepůjdou a nezačnou nakupovat zimní úpletové zboží dříve, než se ochladí," řekl šéf Nextu agentuře Reuters. V jižních částech Británie, kde bylo minulý týden výrazně tepleji než ve Skotsku a na severu Anglie, Next prodal o deset procent méně zboží. Právě na jihu jsou přitom obavy z brexitu větší, vysvětlil Wolfson agentuře Reuters.
Next má v Británii a Irsku více než 500 obchodů, dalších zhruba 200 obchodů ve 40 zemích v zahraničí a provozuje internetovou službu Direct. Firma uvádí, že její kamenné pobočky zůstanou ziskové i přes případný pokles prodeje.
Zdroj: ČTK