Do roku 2018 bude Čína zajišťovat většinu on-line nákupů

Minulý týden čínští obchodníci oslavili on-line nákupní šílenství takzvaného Singles Day. Už hodinu a půl po půlnoci místního času utratili lidé téměř 6 miliard USD na největších čínských e-commerce internetových stránkách společnosti Alibaba. Loni jim stejná částka trvala celý den. Je to důkaz překotného tempa růstu čínského trhu e-commerce. Do roku 2018 bude podle odhadů Čína utrácet v internetových obchodech nejvíce ze všech zemí světa.
Singles Day je jen začátek. Čínský trh on-line nakupování neustále roste. Do roku 2018 by tržby z e-commerce v Číně měly přesáhnout celkové tržby ve zbytku světa, odhaduje Morgan Stanley.
S tímto tempem růstu bude e-commerce představovat jednu pětinu hotovosti utrácené v Číně.
Jedním z faktorů, který pomáhá táhnout rostoucí tržby e-commerce, je spotřebitelská důvěra. Čím více zkušeností mají lidé s on-line obchody, tím více utrácejí.
Dalším důvodem je skutečnost, že kamenných obchodů je v Číně ve srovnání s vyspělými zeměmi pomálu.
Tento trend je patrný zejména mimo velká urbanizovaná centra. I to částečně vysvětluje, proč většina růstu plyne z menších měst. Pochází z nich téměř 60 % aktivních mobilních zařízení. Mimochodem, čtvrtina on-line nákupů v první polovině roku 2014 byla uskutečněna pomocí mobilu.
Zdroj: Quartz