US MARKETOtevírá v 15:30
DOW JONES+0,77 %
NASDAQ+1,02 %
S&P 500+0,83 %
ČEZ-0,57 %
KB-0,86 %
Erste-1,10 %

Obyčejní lidé, z kterých YouTube udělal milionáře

Nahrát video, umístit ho na YouTube a stát se milionářem. Nemyslitelné? Díky vysoké sledovanosti jejich tvorby a příjmům z reklamy se to těmto lidem povedlo!

Redakce IW
Redakce IW
24. 5. 2014 | 7:00
Úspěch

PewDieDie

Čtyřiadvacetiletý Švéd Felix Arvid Ulf Kjellberg je jednou z nejvlivnějších osob herního průmyslu. Rozhodně je tomu tak na YouTube, kde má více než 26 milionů odběratelů. Svá videa věnuje videohrám a prokládá je pasážemi, ve kterých je sám hraje. Věrní fanoušci sem chodí pro tipy a komentáře. Jeho roční výdělek je odhadován na 2,2 milionu USD až 18 milionů USD. Na bývalého studenta techniky to opravdu není špatné. Jeho základna odběratelů narůstá neuvěřitelným tempem, minulý rok poskočila z 3,5 milionu na 19 milionů. V březnu Kjellberg oznámil, že potřebuje dobít baterky a videí bude produkovat méně.

DisneyCollectorBR

Tvůrkyně videí o hračkách Disney nikdy neodhalila svoji identitu. Jediné, co prozradila, je brazilský původ. Videa, ve kterých rozbaluje a prezentuje nové hračky, působí na děti (a rodiče) jako magnet. Pravidelně je sleduje 1,3 milionu lidí. Její roční výdělek je odhadován na 1,5 milionu USD až 12,2 milionu USD.

TheFineBros.

Třicátníci Benny a Rafi Fine se na YouTube začali objevovat v roce 2004. Sami si píší, režírují a hrají ve videích React, vytvořili například video "Děti reagují na Harlem Shake". Původně doufali, že prorazí v klasickém filmovém průmyslu, ale nakonec se z nich stali průkopníci on-line videa. Mají 8,2 milionu věrných fanoušků a jejich příjmy se odhadují na 849 tisíc USD až 7,1 milionu USD ročně. Jejich úspěch pomohl i ostatním. Některé děti, jež se v jejich videích objevily, byly osloveny agenty z Hollywoodu.

Skydoesminecraft

Hra Minecraft se na YouTube stala zlatým dolem. Adam Dahlberg nashromáždil 9,8 milionu příznivců, kterým hru popisuje a komentuje. Začínal jako člen populární skupiny Team Crafted, která se také věnuje Minecraftu, ale nakonec se do videí pustil na vlastní pěst. Jeho roční příjmy se odhadují na 702 tisíc USD až 5,9 milionu USD. Jeho fanoušci jsou mu tak věrní, že o něm dokonce napsali knihu. Je také jedinou YouTube celebritou, která se objevila ve videu Lady Gaga "for G.U.Y.".

Smosh

Šestadvacetiletý Ian Hecox a stejně starý Anthony Padilla tvoří komediální duo, které se na YouTube proslavilo v roce 2005. Poprvé se setkali v šesté třídě na hodině přírodních věd a o pár let později se stali prvními hvězdami YouTube. Ve známost vešli díky videu na téma Pokémon, které se v roce 2006 stalo nejsledovanějším videem tohoto kanálu. Postupně vydali několik alb či hru pro iOS zařízení. Jejich roční příjmy jsou odhadovány na 628 tisíc USD až 5,2 milionu USD.

BluCollection

Pravé jméno této YouTube celebrity nikdo nezná. BlueCollection si hraje s novými hračkami (většinou na Disney motivy) a prezentace doplňuje jen minimálním komentářem. Dle Twitteru žije tento neznámý v New Yorku a jeho facebooková stránka prozrazuje, že rád sbírá filmy na Blue-ray discích. Má jen 712 tisíc odběratelů, ale počet zhlédnutí YouTube videí překračuje 1,5 miliardy. Jeho příjmy se pohybují mezi 577 tisíci USD a 4,8 miliony USD.

elrubiusOMG

Čtyřiadvacetiletý Ruben Doblas Gurdensen hraje videohry, mučí svého spolubydlícího (Mangel Rogel je taktéž YouTube celebritou) a produkuje velice vtipná videa ve španělštině. Pochází ze španělsko-norské rodiny, je jedním z nejoblíbenějších přispěvatelů YouTube hovořících španělsky a má 8,7 milionu odběratelů. Ti mu ročně zajišťují příjem 471 tisíc USD až 3,9 milionu USD.

TheBajanCanadian

Dvacetiletý Mitch Hughes používá dost zvláštní slovní zásobu, ale jeho fanoušci s porozuměním evidentně problém nemají. Hughes se narodil v Kanadě a dětství strávil na Barbadosu. Nakonec se vrátil na svou rodnou hroudu, kde se také zrodila jeho on-line přezdívka. Nejdříve svůj YouTube život zasvětil hře Call of Duty, od které pak přešel k Minecraftu a jeho sláva se znásobila. Odhaduje se, že vydělává 455 tisíc USD až 3,8 milionu USD ročně.

CaptainSparklez

Dvaadvacetiletý Jordan Maron se na YouTube proslavil parodií na Gangnam Style, kterou zasadil do videohry Minecraft. V této linii pokračuje a propojuje hudební hity s videohrami. Vše začalo tím, když se mu vyplnilo přání a k 18. narozeninám dostal počítačovou kartu, která slouží k nahrávání videí. S natáčením videí pro YouTube pokračuje i během svých studií na univerzitě v Santa Barbaře, i když svým rodičům slíbil opak. Nyní ho sleduje 7,4 milionu odběratelů a vydělává něco mezi 428 tisíci USD a 3,6 milionu USD.

potemi926

Kanna a Akira si ve svých videích hrají s hračkami, baví se přípravou laskominek a příležitostně komunikují se svými rodiči. Tyto roztomilé japonské sestřičky si se spořením na důchod hlavu dělat nemusejí. Pravidelně je sleduje 308 tisíc lidí, ročně si vydělají 344 tisíc USD až 2,9 milionu USD. Fanoušci milují jejich nevinnost a radost ze hry.

Zdroj: CNBC

InternetÚspěch
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Tokenizované akcie: Robinhood otevírá revoluční cestu plnou příležitostí, není ale bez rizik

Tokenizované akcie: Robinhood otevírá revoluční cestu plnou příležitostí, není ale bez rizik

3. 7.-Pavel Kohár
Informační technologie