50 firem, které v roce 2019 budou stát za pozornost (2. část)
|

50 firem, které v roce 2019 budou stát za pozornost (2. část)

Analytici agentury Bloomberg, kteří sledují stovky titulů z mnoha sektorů, vybrali 50 firem, jejichž akcie pro investory mohou představovat zajímavou výzvu, případně mají v plánu přelomový produkt. Při výběru brali v úvahu růst výnosů, tržní podíl, zadlužení a další faktory. Podívejte se na druhou část seznamu.

Výhled na rok 2019 Americké akcie Evropské akcie Asijské akcie
50 firem, které v roce 2019 budou stát za pozornost (1. část)
Analytici agentury Bloomberg, kteří sledují stovky titulů z mnoha sektorů, vybrali 50 firem, jejichž akcie pro investory mohou představovat zajímavou výzvu, případně mají v plánu přelomový produkt. Při výběru brali v úvahu růst výnosů, tržní podíl, zadlužení a další faktory. Dnes se podíváme na prvních 17 firem ze seznamu.

General Electric

Výměna šéfa firmy dala akciím impulz, ale cesta k obnovení růstu bude ještě dlouhá. Firma doplatila na špatnou sázku na růst poptávky po zařízeních na výrobu energie a zaplatila za to vysokou cenu. Konglomerát podle všeho hodlá nadále prodávat aktiva GE Capital a omezovat pole své působnosti.

Gilead Sciences

Výrobce léků v minulosti změnil smrtelný virus HIV na zvládnutelnou chronickou nemoc a vyvinul lék na hepatitidu typu C, díky čemuž dosáhl na tržní kapitalizaci přes 100 miliard dolarů. Nové léky společnosti nebudou vydělávat až do roku 2020 a tržby klesly, ale změny ve vedení by mohly vrátit firmu na růstovou trajektorii.

Hammerson

Britská realitní a investiční společnost bojuje s rozšířením elektronického byznysu, ale snaží se snižovat náklady a dluhy a soustředí se na investice do prémiových prodejen a renovaci obchodních center. Společně se stabilizací na trhu s retailovými nemovitostmi by to mohlo vést ke zlepšení výsledků společnosti.

Harley-Davidson

Trvající hrozba obchodních válek vede k posilování výroby mimo USA, což firmu přibližuje k cílovým rozvíjejícím se trhům. Firma má ale málo zkušeností s výrobou menších a lehčích motorek, které jsou v Asii oblíbené. Řešením by mohl být výrobní partner přímo v Asii.

InterGlobe Aviation

Dominantní indická dopravní společnost má 42% podíl na jednom z nejrychleji rostoucích leteckých trhů na světě. Cílem je zůstat na vrcholu a 430 nově objednaných letadel je známkou toho, že se firma chce podílet na rychlém růstu v této oblasti.

Iqvia Holdings

Společnost, jenž vznikla v roce 2016 sloučením dodavatele klinických studií Quintiles a datové a technologické společnosti IMS Health, může v roce 2019 naplno předvést svůj potenciál. Přestože je ve svém oboru na špici, nové akvizice a rozšíření nabídky služeb mohou zajistit další organický růst.

ITV

Šéfka britské televizní společností Carolyn McCallová se snaží získat zpět diváky z Amazonu a Netflixu prostřednictvím investic do on-line platforem založených na reklamách a předplatném, růstu podílu na globálním trhu s vlastním obsahem a lepšího zpeněžení navazujících produktů a služeb.

Johnson Controls International

Od roku 2016, kdy došlo ke sloučení s firmou TYCO, jsou na tom akcie společnosti v porovnání s konkurencí špatně. Společnost očekává nárůst hotovosti z očekávaného prodeje své energetické divize, která vyrábí baterie pro vozidla a zajišťuje 24 % tržeb.

Kering

Francouzský prodejce luxusních značek měl skvělý rok 2017 a stejný může být i ten právě začínající. Růst značky Gucci byl v roce 2018 solidní díky novým návrhům a koncepcím obchodů, cílenému marketingu a projektům v e-byznysu. Daří se ale také dalším značkám, jako jsou Yves Saint Laurent, Balenciaga a Alexander McQueen.

Knight-Swift Transportation

Od dopravního gigantu se čeká růst příjmů a zisků, kterými pravděpodobně v roce 2019 překoná konkurenci. Důležité budou dva faktory - schopnost managementu dosáhnout provozní efektivity a vyřešit omezenou dostupnost řidičů nákladních automobilů. Rostoucí poptávka po nákladní dopravě přitom zvyšuje příjmy na kilometr.

Kroger

Síť supermarketů těží z plánů vedoucích k přijetí technologických a datových vylepšení, které společnost přiblíží ke spotřebitelům a zároveň sníží investice do nových prodejen. Partnerství s britským on-line obchodníkem Ocado, společností Tmall patřící Alibabě a dalšími prodejci připravila podmínky pro další vlnu růstu.

L Brands

Vlastník značky Victoria's Secret asi nebude dosahovat podobných prodejů jako v minulosti, ale dělá vše pro to, aby vylepšil produktové řady a marketing značek Body By Victoria a Pink. Řešení problémů se složením produktových řad by mohlo být dobrým znamením pro investory a mohlo by vést ke zlepšení situace firmy.

Lennar

Akvizice společnosti CalAtlantic Group, která byla největší v historii amerického stavebního průmyslu, z firmy Lennar udělala dvojku v USA a navýšila podíl firmy na 24 z 30 trhů největších. Akcie v sektoru jsou pod tlakem růstu cen domů a úrokových sazeb, ale program společnosti "Everything Included" (digitální a zelené bydlení) by mohl podpořit růst prodejů.

Manulife Financial

Nového šéfa pojišťovací společnosti Roye Goriho čeká složité období snižování nákladů a zefektivnění starších podniků v USA a Kanadě. Silná pozice v Asii, která zajišťuje většinu růstu, je velkou výhodou díky rostoucí síle střední třídy.

Marathon Petroleum

Akvizice společnosti Andeavour za 23 miliard dolarů dělá z firmy největší americkou rafinérii a druhého největšího prodejce paliv. Nákup prémiové značky na vrcholu cyklu je rizikem, stejně jako tomu bylo v roce 2015, kdy převzetí firmy MarkWest Energy Partners doléhalo na akcie Marathonu déle než rok. Pozitivem je dobrá situace amerických rafinérií, které mohou těžit z dobré dostupnosti břidlicové ropy a zemního plynu.

McDermott International

Společnost budující energetickou infrastrukturu rozšířila své možnosti akvizicí firmy Chicago Bridge & Iron. Nejasné americké vztahy se Saúdskou Arábií jsou divokou kartou, neboť společnost má několik projektů pro společnost Saudi Aramco. Společnost má velké dluhy, ale dobré výsledky pod šéfem Davidem Dicksonem investory uklidňují.

Nike

Světový lídr v oblasti výroby a prodeje sportovního oblečení a obuvi se snaží více využívat sociální sítě ke spojení se zákazníky, což by mělo vést k silnějšímu spojení mezi e-commerce a maloobchodními prodejnami. Firma nadále investuje do technologie zachycující signály z digitálního světa a pomáhá lépe plánovat výrobu a distribuci. Cílem je zjistit, kdy a do kterých obchodů odeslat zboží, aby se maximalizovaly prodeje a zisk.

Zdroj: Bloomberg