US MARKETOtevírá v 15:30
DOW JONES+1,00 %
NASDAQ+0,52 %
S&P 500+0,52 %
ČEZ+0,25 %
KB+0,00 %
Erste+1,08 %

Letní olympiáda jako výhra známých sportovních značek? Krátkodobě určitě ne!

Letní olympijské hry by měly být logicky zlatým dolem pro společnosti vyrábějící značkové sportovní oblečení. Každý by chtěl ukousnout něco z koláče, který v čase sportovního svátku hodně naroste, ale ani tento potenciálně obrovský trh nemusí být pro slavné značky zlatým dolem. Často je to naopak.

Redakce IW
Redakce IW
17. 6. 2016 | 10:30
Brandy a značky

Dobrým příkladem tohoto paradoxu je společnost Nike, jejíž akcie v období velkých sportovních akcí spíše stagnují, nebo dokonce zaznamenávají (dočasné) ztráty. Před posledními dvěma letními olympiádami v Pekingu a Londýně akcie Nike ztratily 9 %, respektive 10 %.

Není to o tom, že by se společnosti nedařilo. V dlouhodobém horizontu může jít o naprosto zdravou firmu. Hlavním důvodem dočasných propadů jsou velké investice společnosti do reklamy před velkými sportovními událostmi. Ty se negativně projevují v hospodářských výsledcích společnosti a investoři na to reagují, možná trochu nelogicky a uspěchaně, výraznějšími výprodeji. Průměrně tak akcie společnosti Nike ztrácejí před sportovními svátky v reakci na hospodářské výsledky 3–4 % a obvykle trvá šest měsíců, než se z toho vzpamatují.

"Za posledních 10 let akcie firmy Nike klesly v reakci na tři ze čtyř výsledkových zpráv, které předcházely velkým sportovním událostem, ve zbývající čtvrtině případů se pak musely vzpamatovávat z poklesů souvisejících s předchozí sportovní soutěží," upozorňuje Tom Nikic, analytik z Wells Fargo. "Nike je ale jeden z nejsilnějších spotřebitelských brandů na světě s velkými příležitostmi na růst tržeb a marží. Letní olympijské hry byly pro firmu historicky vždy odrazovým můstkem a hnacím motorem pro inovace, které byznys společnosti podporovaly v dalších letech."

Zdroj: Wells Fargo

Americké akcieBrandy a značkyNikeOlympijské hrySport
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Nebaví vás drahá NVIDIA? Vsaďte na boom AI přes komodity

Nebaví vás drahá NVIDIA? Vsaďte na boom AI přes komodity

25. 6.-Tomáš Beránek
Průmyslové kovy