Apple: Cesta od "tuctového" prodejce telefonů k poskytovateli služeb

V roce 2016 finanční ředitel společnosti Apple Luca Maestri během konferenčního hovoru po zveřejnění čtvrtletních výsledků firmy, které investorům naservírovaly zklamání v podobě relativně slabých prodejů telefonu iPhone 6S, prohlásil, že by byla chyba vnímat Apple jako čistě hardwarovou společnost. Tím okamžikem podle analytiků začal psát Apple novou kapitolu své existence.
Na začátku roku 2017 společnost registrovala 150 milionů předplatných, nyní je to 860 milionů, tedy téměř šestinásobek. A tržby z předplatného se zvýšily od roku 2016 z 24,3 miliardy dolarů na loňských 68,3 miliardy dolarů. Díky tomuto vývoji podíl tržeb z předplatného na celkových tržbách Applu narostl z 11,3 % v roce 2016 na aktuálních 19,4 %.
Pokaždé, když Apple v posledních letech představil nové řady zavedených produktů, čelil kritice za to, že údajně málo inovuje, že jde stále o totéž zboží, jen s jinou číslicí na konci. Ti, kdo Apple za jeho přístup k inovacím kritizují, si ale neuvědomují, že dávno nejde o společnost stojící jen na jádrovém hardwaru.
Podíl příjmů ze služeb a doplňkového zboží na celkových tržbách Applu se každý rok zvyšuje a lze předpokládat, že trend bude pokračovat, byť třeba nižším tempem. Když si uživatel koupí iPhone, neznamená to, že od něj Apple získá 700 či 800 dolarů a tím to skončí. Lidé si k iPhonům kupují sluchátka, chytré hodinky, platí za Apple TV+, kupují aplikace a další obsah v App Store. Dohromady mohou tyto "dodatečné" tržby klidně dosáhnou tisíce dolarů.
Zdroj: Investment Talk