US MARKETOtevírá za: 2 h 50 m
DOW JONES-0,21 %
NASDAQ+0,72 %
S&P 500+0,10 %
META+0,51 %
TSLA+4,07 %
AAPL-0,28 %

Denní glosa: Kondomy a sunar aneb Jak vydělat na prohře

Ve sportu se na vlastní prohru sázet nesmí (s výjimkou českého fotbalu, který se takovými idiotskými pravidly nezatěžuje). V byznysu je to jednodušší.

Daniel Deyl
Daniel Deyl
17. 2. 2017 | 8:00
Fúze a akvizice

Nejprve hypoteticky. Když právnická firma vidí, že to v ekonomice jde z tlustých do tenkých, zbaví se poloviny lidí z divize fúzí a akvizic a naopak posílí divizi restrukturalizací a insolvencí. A ejhle, cash flow zase pěkně nabývá.

A teď z praxe a přímočařeji. Společnost Reckitt Benckiser, podle vlastní charakteristiky "výrobce spotřebního zboží", oznámila, že koupí amerického výrobce sunaru Mead Johnson.

Co má být? Inu, nemalá část onoho spotřebního zboží, jež Reckitt Benckiser vyrábí, jsou kondomy. To byly časy, když se "durexy" poprvé objevily v automatech vysázených v promiskuitních českých luzích. Koupit velkovýrobce dětského mlíčka je pro takovou firmu ekvivalent úsloví "pro sichr". Asi jako kdyby výrobce dětských vakcín pro jistotu expandoval i do výroby malých rakví.

Byznys a podnikáníFúze a akviziceGlosa
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

13. 5.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Česká republika