Jak vybudovat nezaměnitelnou osobní značku

Vybudovat úspěšnou a uznávanou společnost není jednoduché. Bez ohledu na velikost firmy či oblast jejího podnikání musíte jako její majitelé tvrdě pracovat na vytvoření silné osobní značky, která bude mezi tisíci dalších zářit jako měsíc mezi hvězdami. Následujících sedm kroků vám může pomoci.

1. Uvědomte si svoji jedinečnost

Jak se vaše společnost odlišuje od zbytku trhu, co je na vašich produktech jedinečné, v čem spočívá jejich přidaná hodnota a které další zbraně vám mají pomoci porazit konkurenci? To jsou jen některé ze základních otázek, které byste si při budování vlastní společnosti a osobní značky měli položit. Je totiž nutné, abyste do světa byznysu vstupovali s jasnou představou, jaké bude vaše místo na trhu a čím se budete snažit oslovit své potenciální zákazníky.

Americký spisovatel Tom Peters taktéž radí, aby se začínající podnikatelé sami sebe ptali nejen na to, jaká jejich firma je, ale také na to, jaká není. "Lidé s bohatými zkušenostmi z podnikatelské sféry se shodují, že produkty necharakterizuje jen to, co dokážou, ale i to, co neumí," píše Peters ve své knize The Brand You 50.

2. Važte si všech zákazníků

Rozhodujícím okamžikem je pro každou společnost chvíle, kdy pro svoje produkty a služby získá první platící zákazníky. Až v té chvíli se totiž ukáže, zda klienty vnímá jako skutečné obchodní partnery, nebo pouze jako snadno dostupný zdroj financí.

Pokud pomýšlíte dlouhodobě, musí pro vás být zákazník na prvním místě. Jeho spokojenost se pro vás musí stát alfou a omegou podnikání, jí musíte vše přizpůsobit. I jediná negativní reference totiž na vaše podnikání může mít fatální dopad.

3. Buďte vždy a všude oslňující

Podnikat v oblasti, kde se každý den setkáváte tváří v tvář se zákazníky, vyžaduje obrovskou dávku sebekontroly a soustředění. Nezáleží na tom, zda jednáte se strategickým klientem o uzavření několikaletého kontraktu za miliony korun, nebo se sousedem, který se o produktech vaší firmy dozvěděl náhodou z internetové reklamy. Vystupujte vždy jako profesionálové, buďte zdvořilí a přátelští a pamatujte si, že způsob jednání je vaší nejlepší vizitkou. Získejte si důvěru zákazníků a snažte se je svojí upřímností při každé příležitosti ujistit v tom, že je spolupráce s vámi tím nejlepším rozhodnutím, které mohli udělat.

4. Oslovte trh jedinečným mottem

Kevin Lane Keller, odborník na marketingové značky, tvrdí, že nejdůležitější složkou každé společnosti je firemní slogan. "Buďte originální a snažte se na trh přijít s krátkým mottem, které zákazníkům jasně sdělí, v čem spočívá vaše výjimečnost," radí. Pokuste se vymyslet takový slogan, který přesto, že bude obsahovat jen několik málo slov, vaše potenciální klienty ihned zaujme a vyvolá v nich potřebu zjištění dalších podrobností.

Jak navíc Keller upozorňuje, motto není v žádném případě pouze záležitostí velkých mezinárodních firem. Krátký a snadno zapamatovatelný slogan by podle něj i dalších marketingových specialistů měla mít každá společnost bez ohledu na svoji velikost či oblast, ve které působí.

5. Nemyslete jen na peníze

Uvědomte si, že nelze vždy vše dělat jen s vidinou finančního příjmu. Dříve nebo později ve vašem podnikání přijde okamžik, kdy se budete muset vzdát nároku na honorář a udělat pro klienty něco, na čem proděláte. Není ale důvod se těchto situací obávat. Je přirozené, že někdy musíte učinit jistou "oběť" jen proto, aby se vaše spolupráce s klienty dále rozvinula a úspěšně pokračovala.

Věřte, že si zákazníky finančně nezištným jednáním získáte a utvrdíte je v názoru, že jsou vaše produkty pro ně nejlepším možným řešením. A pokud se budete podobně chovat i ke klientům konkurence, kteří se na vás obrátí s žádostí o radu, bude se vaše základna spokojených zákazníků neustále rozšiřovat.

6. Dejte o sobě vědět

Ať si o sociálních sítích myslíte cokoli, v podnikání byste na ně neměli zapomínat. Dnešní svět je v první řadě o komunikaci, vhodně zvolený způsob propagace a komunikace s klienty je tedy klíčový. Sociální sítě jsou přitom jedinečnou možností, jak být se zákazníky neustále v kontaktu. Naprostou samozřejmostí by pak pro každou společnost měla být vlastní internetová prezentace, ze které se lidé dozvědí vše, co o jejích produktech a službách potřebují vědět.

7. Poraďte se s profesionály

Nespoléhejte se na to, že se vám nezaměnitelnou osobní značku podaří vybudovat za několik málo týdnů nebo měsíců. Budování úspěšné společnosti je běh na dlouhou trať a i přes maximální nasazení vám něco podobného bude trvat minimálně pár let. I to je jeden z důvodů, proč byste se o směřování své firmy měli čas od času poradit s profesionály, kteří vám dokáží dát cennou zpětnou vazbu. Víc hlav víc ví.

Zdroj:
Openforum.com
Úspěch
Přestat sledovat
Byznys a podnikání
Přestat sledovat
Mohlo by vás zajímat
10. 4. 2021 20:31
V PONDĚLÍ V 10 HODIN ŽIVĚ: Expertní tržní výhled (s Jaroslavem Brychtou, XTB)
Akcie ČR
Přestat sledovat
Americké akcie
Přestat sledovat
Evropské akcie
Přestat sledovat
Expertní tržní výhledy
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Světové akcie
Přestat sledovat
8. 4. 2021 17:01
Michal Semotan (J&T Banka): Brzdou růstu akcií ČEZ je i jeho management, zajímavými tituly jsou na…
Expertní tržní výhledy
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
9. 4. 2021 6:41
Česká energetika má prostor se připravit na budoucnost, čas ale utíká. Panika je vyvolaná lobbisty…
Akcie ČR
Přestat sledovat
Přestat sledovat
Dividendy
Přestat sledovat
Energetika
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
7. 4. 2021 13:01
Petr Beneš (WOOD & Company): Z komodit bych si nyní vsadil na stříbro, zlato pak sám nakupuji jako…
Investiční alternativy
Přestat sledovat
Komodity
Přestat sledovat
Přestat sledovat
Průmyslové kovy
Přestat sledovat
Přestat sledovat
Ropa Brent
Přestat sledovat
Ropa WTI
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Stříbro
Přestat sledovat
Vzácné kovy
Přestat sledovat
Přestat sledovat