US MARKETOtevírá za: 10 h 42 m
DOW JONES-0,29 %
NASDAQ+0,00 %
S&P 500-0,07 %
META+2,60 %
TSLA+6,75 %
AAPL+1,02 %

Denní glosa: Kuře na hlavu padlé

Sledovat pseudosvět reklamy je nejspíše pod úroveň investora se špetkou sebeúcty, ale co je moc, to je příliš. Tušenou neviditelnou hranici svým červencovým výtvorem zřejmě překročil fastfoodový řetězec KFC, jenž si najal reklamní agenturu Mother (neplést s Mather), aby mu pomohla lépe prodávat smažená kuřata.

Ze spolupráce vznikla ptakocentrická kampaň. Naše kuře je hrdé, krásné, uvědomělé a šťastné, což přispívá k obrovské míře jeho křupavosti a šťavnatosti, praví křupavý a šťavnatý spot, jenž divákovi zároveň umožňuje dosyta se vynadívat na poměrně ošuntělou slepici. Pocit sytosti přichází i díky tomu velice rychle.

KFC zřejmě reaguje na skutečnost, že někteří lidé stále ještě nechtějí jíst antibiotika s mírnou příměsí kuřecího masa, což je zhruba to, co se v jejích restauracích prodává. Za rok 2016 stouply tržby KFC o 7 %, ale když je to někomu málo, je to málo.

Vtip je v tom, že se řetězec rozhodl chlubit tím, co je jeho největší slabina. Jeho kuřata žijí v třicetitisícových hyperkurnících, pročež se musejí živit výhradně oněmi zlořečenými antibiotiky. Jinak by do týdne pochcípala, takže by se miliony lidí musely cpát zingery a twistery třeba se pštrosím masem.

Těžko říci, co měl spot dokázat. Buď je kuře v hlavní roli – a je to fakt asi tak autentické kuře, jak je autentická Jennifer Anistonová v roli dvacetileté dívky – přitažlivé, pročež všichni ekovegani pod dvanáct let řeknou, že se nesmí zabíjet, nebo bude hnusné, a pak vznikne globální konsenzus, že je fakt blbý nápad něco takového jíst.

Kdyby se kuře honosilo svým původem z Kentucky, případně by spot vyzdvihoval přednosti specifického, uhlíkově zodpovědného smažení, bylo by to pochopitelné. Ale takhle zbývá jediné vysvětlení, a sice že kampaň platí McDonald's.

GlosaReklama a marketingRestauraceZajímavost dne
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

13. 5.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Česká republika