Zisk Burberry díky Asii loni vzrostl o 14 %

Výrobci luxusního zboží Burberry v uplynulém fiskálním roce vzrostl zisk před zdaněním o 14 % na 428 milionů liber. Firmě pomohl vysoký nárůst prodeje v Asii, kde Burberry zvyšuje počet svých značkových obchodů. Firma stará více než 150 let působí i na českém trhu.
Výsledky překonaly odhady analytiků, kteří v anketě agentury Reuters v průměru čekali zisk 415 milionů liber. Tržby se zvýšily o zhruba osm procent na dvě miliardy liber. Fiskální rok firmě skončil v březnu.
Příjmy v oblasti Asie a Tichomoří stouply o 13 %. K růstu přispěla poptávka po dražším zboží v Číně a Hongkongu. Region má na celkových příjmech firmy podíl 35 %. V Evropě a v Americe se příjmy zvýšily o šest procent.
Firma varovala, že v první polovině nynějšího fiskálního roku bude zisk nižší, než čekají analytici. Dopad na hospodaření bude mít přesun prodeje v Latinské Americe a v Asii z obchodů, které firma nevlastnila, do vlastních značkových obchodů. Maloobchodní prodej ve značkových obchodech se nyní podílí na tržbách firmy 71 %.
Burberry prodává širokou škálu produktů, včetně pánského a dámského oblečení, kabelek, obuvi a parfémů. Firma vznikla v roce 1856 a pověst si vydobyla především díky šátkům a kabátům a typickému vzoru béžovo-červeno-černé kostky.
Burberry je oficiálním dodavatelem oděvů pro britskou královnu Alžbětu II. Značkový obchod má i v České republice, v pražské Pařížské ulici.
Zdroj: ČTK