Čtvrtletní zisk řetězce H&M kvůli slabému trhu v Evropě klesl

Zisk druhého největšího světového oděvního řetězce H&M ve druhém čtvrtletí klesl víc, než se čekalo. Švédská společnost dnes sdělila, že zhoršení ovlivnila nadále špatná nálada spotřebitelů spolu s nepřízní počasí v Evropě, která je pro firmu hlavním trhem.
Zisk před zdaněním klesl za tři měsíce od března do května na 6,1 miliardy švédských korun (SEK) ze sedmi miliard korun o rok dříve. Analytici podle ankety agentury Reuters čekali v průměru výsledek 6,3 miliardy SEK. Čtvrtletní tržby zůstaly zhruba beze změny na 31,6 miliardy SEK.
Do třetího čtvrtletí vstoupila H&M s vyššími zásobami, než by považovala za žádoucí, a situace na řadě trhů zůstává obtížná. Firma však měla v novém čtvrtletí dobrý start a v první polovině června se její tržby zvýšily o 14 %.
Kvůli neobvykle chladnému počasí prvních jarních měsíců v Evropě zůstala neprodána velká část jarní kolekce. Následné slevy snížily hrubou ziskovou marži H&M za čtvrtletí na 61,1 % z 61,7 % o rok dříve.
Oděvní řetězce jsou pod tlakem dluhové krize, recese a rostoucí nezaměstnanosti, která v Evropě podlamuje poptávku spotřebitelů. H&M navíc pociťuje ve svém levnějším segmentu trhu tlak zostřené konkurence.
Zdroj: ČTK