Vydavatel britského listu Guardian se vrátil do zisku

Britská mediální korporace Guardian Media Group, která vydává levicově orientované listy Guardian a Observer, se v posledním roce vrátila do zisku. Zasloužil se o to prudký nárůst příjmů digitální divize, která tak bohatě kompenzovala pokračující propad v tiskové divizi, sdělila společnost.
Guardian Media svou digitální strategii zaměřila na získávání reklamy z "otevřeného žurnalismu", kdy láká na své webové stránky podporou výměny názorů mezi novináři a čtenáři. Guardian Media se tak vydal opačnou cestou než řada konkurentů v čele s globální skupinou News Corp. Ta v Británii vlastní listy The Times a Sun a chce zvýšit digitální příjmy zpoplatněním části internetového obsahu.
"Přístup Guardianu k digitální reklamě jde proti obecnímu trendu a to se vyplácí," řekl agentuře Bloomberg ředitel výzkumné firmy IHS Screen Digest Daniel Knapp. "Guardian se posouvá do pozice globální mediální značky," dodal.
Guardian Media vytvořila za rok do konce března zisk před zdaněním 22,7 milionu liber proti ztrátě 19,8 milionu liber o rok dříve. Příjmy digitální divize vzrostly o 29 procent na 55,9 milionu liber. Divize tisku naopak utrpěla ztrátu 30,9 milionu GBP a náklad deníku Guardian a nedělníku Observer klesl celkově o zhruba deset procent, zčásti kvůli zdražení výtisků.
Zdroj: ČTK